Auto

Leasingul pierde teren in cazul importurilor non-UE

Leasingul pierde teren in cazul importurilor non-UE
25.04.2007, 19:20 22

De la 1 ianuarie 2007, taxele vamale pentru automobilele fabricate in afara Europei au scazut de la 30% la 10%. Aceasta scadere a preturilor a permis constructorilor precum Chevrolet, Kia, Mazda si Subaru sa devina mult mai competitivi din punctul de vedere al preturilor practicate pe piata auto din Romania.
In primul trimestru al lui 2007 Mazda a inregistrat conform statisticilor APIA vanzari de 64 de unitati, in crestere cu 64,1% in comparatie cu cele 39 de unitati comercializate in aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai bine vandut model al constructorului japonez a fost Mazda3 din segmentul compact, cu 32 de unitati vandute in aceasta perioada. Potrivit importatorului oficial, 60% din acestea au fost achizitionate cash.
"Aproximativ 60% din autovehiculele comercializate in primul trimestru al acestui an au fost achizitionate in sistem cash. In 2006 majoritatea automobilelor Mazda comercializate in Romania au fost achizitionate in sistem leasing datorita taxelor vamale de 30%", a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania.
Si in cazul Chevrolet, proportia autmobilelor achizitionate in sistem leasing au scazut sub 50%. Cresterea Chevrolet pe piata romaneasca inregistrata de General Motors Romania a fost de 129%. In primul trimestru al lui 2007 vanzarile au atins valoarea de 2.802 unitati, in comparatie cu cele 1.225 de automobile comercializate in aceeasi perioada a anului precedent.
"Pentru Chevrolet vanzarile din 2006 au fost in proportie de aproape 100% in sistem leasing. De la 1 ianuarie, dupa reducerea taxelor vamale, vanzarile in sistem leasing au scazut la aproximativ 25% din totalul vanzarilor. Restul de 75% il reprezinta vanzarile cash sau prin credit bancar", a subliniat Cristian Oltean, Marketing & PR Manager, General Motors Romania.
Cel mai bine vandut model al constructorului a fost modelul Aveo, comercializat in primul trimestru in peste 1.951 de unitati, inregistrand o crestere de peste 100% in compartie cu vanzarile de 168 de automobile din aceeasi perioada a anului trecut.
Spre deosebire de Chevrolet si Mazda, la Subaru procentul automobilelor achizitionate in sistem leasing s-a apreciat de la 46% in primul trimestru din 2006 la 59% in primele trei luni ale anului curent.
Cel mai bine vandut model al gamei constructorului japonez in T1 din 2006 a fost Subaru Forester, cu 55 de unitati, care a inregistrat o scadere de 52,2% in comparatie cu primul trimestru al anului precedent.
In cazul automobilelor Kia, proportia automobilelor achizitionate in sistem leasing s-a mentinut in 2007 la 79%, in timp ce achizitiile in sistem de rate sau cash au reprezentat 21%.
La nivelul lui 2006, probabil constructorul coreean a inregistrat cel mai decisiv raport leasing/ cash. Doar un singur automobil Kia a fost achizitionat "cu banii jos" in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO