Auto

Logan VAN versus Dacia Pick-up

Logan VAN versus Dacia Pick-up
14.12.2009, 19:57 533

Furgoneta Logan, lansata ieri de producatorul Dacia, trebuie sainlocuiasca golul lasat de predecesorul "papuc" care in 2006 avandut ceva peste 11.000 de exemplare.

Performantele Daciei la capitolul utilitare sub 3,5 tone au fostinsa anul trecut in scadere cu 43,6% fata de 2005.

Scaderea vanzarilor la jumatate fata de nivelul anului 2005,lucru influentat categoric de anuntul lansarii la inceputul anului2007 a unei furgonete derivata din platforma de baza a Logan MCV siprobabil si nevoia de innoire a gamei au fost principalele motive care au dus laincetarea fabricatiei pentru Dacia Pick-up.

Utilitara Logan va fi produsa potrivit declaratieivicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, in faza initiala in 40de exemplare pe zi cu posibilitatea de crestere pana in 2008 la 60de unitati pe zi, in parametrii capacitatilor de productieinstalate la uzina din Pitesti.

"Dupa opinia mea, cel putin 60 - 65% din productia realizata in2007 va fi vanduta in Romania, restul procentelor fiind destinateexportului", a declarat Constantin Stroe.

In aceste conditii, daca productia zilnica pentru furgoneta vafi mentinuta la 40 de unitati, volumul anual ar putea ajunge lacirca 12.000 de exemplare, din care mai mult de 7.000 vor fivandute in Romania.

La capitolul rezultate de vanzari pentru segmentulautoutilitarelor Dacia nu a fost singurul producator intern care ainregistrat aceasta evolutie. In acelasi segment, Aro, care oricumavea o productie nesemnificativa, nu a vandut anul trecut nicimacar cele 14 vehicule ramase pe stoc din productia de 50 deunitati realizata in 2005. Daewoo a produs anul trecut 11.400 deunitati, mai putin cu 43% comparativ cu nivelul inregistrat cu inan inainte si a vandut 111 exemplare, fata de 148 in 2005.

Designul exterior al modelului ce deriva din modelul Logan MCV,cu aceleasi linii de baza prezente de la grila fata pana la cabinadestinata incarcarii si cu un nivel de pret estimat dereprezentantii producatorului in jurul sumei de 10.000 de euro,Dacia vrea sa recupereze pe piata utilitarelor.

"Estimez ca Logan Furgoneta va obtine in scurt timp o cota depiata de 30-35%, insa nu va acoperi prea curand cererea totalainregistrata anul trecut pentru Pick-up in primul rand ca vom aveaun nivel de productie destul de mic", a adaugat Stroe.

Productia de autoutilitare a inceput la Dacia in anul 1975,odata cu lansarea modelului 1302 derivat de la platforma de baza amodelului Renault 12, dezvoltat la inceputul anilor 1970 deconstructorul francez de automobile Renault. Dacia 1302 se deosebeade 1300 numai prin suspensia spate si putea suporta o sarcinamaxima de 500 de kilograme. Intre 1975 si 1985 au fost exportate1.500 de autoutilitare, cele mai multe ajungand in Argentina.

Gama de autoutilitare pick-up Dacia a avut pana la sfarsitulanului trecut, cand la uzina de la Mioveni a incetat productiamodelului "papuc", sapte variante de caroserie, cele mai importantefiind Dacia Double Cab, Dacia Pick-up si Dacia Drop Side. UtilitaraDacia s-a produs timp de mai mult de 30 de ani, pana in noiembrie2006 si s-a vandut in aproape 319.000 de unitati.

Cel mai mare volum de export pentru o utilitara a fostinregistrat de modelul 1309, care intre anii 1992 si 1996 aexportat in China 44.000 de unitati din cele 49.000 produse.

In noiembrie 2002, gama de utilitare Dacia a primit un propulsordiesel de 1,9 litri, preluat tot de la Renault, care a inlocuitmotorul pe benzina care avea o capacitate cilindrica de 1,6litri.

Pentru modelul Furgon motorizarile initiale vor fi reprezentatede propulsoarele pe benzina, de 1,4 si 1,6 litri cu 75 si respectiv90 de cai-putere, prezente pe Logan berlina si MCV, si propulsoruldiesel de 1,5 litri si 70 de cai-putere. Oficialii Dacia au anuntatca din toamna acestui an utilitara va beneficia de inca o variantade motorizare diesel. Aceasta va fi probabil o versiuneimbunatatita a propulsorului de 1,9 litri ce echipa Dacia pick-up.Potrivit informatiilor furnizate, furgoneta va putea transporta omasa incarcata de 800 de kilograme si va fi disponibila in maimulte variante de caroserie care sa acopere si nevoia de incarcarepentru marfuri cu volum mare, de pana la 3.000 de litri.Investitiile realizate de Automobile Dacia pentru dezvoltareamodelului MCV si a furgonetei au ajuns la 154 mil. euro, inconditiile in care investitiile totale realizate de Renault laMioveni de la preluarea uzinei in 1999 depasesc 800 mil. euro.

Logan VAN continua pentru Dacia Pick-up

  • Vanzari de 319.000 de unitati pentru Dacia Pick-up in 30 de anide fabricatie
  • 44.000 de exemplare Dacia 1309 exportate intre 1992 si1996
  • 40 de unitati pe zi, nivelul productiei initiale pentru LoganFurgon
  • 30-35% cota de piata a Logan Furgon la sfarsitul lui 2007,estimata de reprezentantii Dacia
  • Logan VAN va fi echipat initial cu 4 variante demotorizare

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO