Auto

Maşinile electrice au ajuns la o cotă de 2,7% din piaţă după un avans de 150% al vânzărilor

Maşinile electrice au ajuns la o cotă de 2,7% din...

Autor: Bogdan Alecu

03.12.2018, 00:07 3775

Vânzările de automobile electrice (complet şi hibride plug-in) s-au majorat cu 150% în primele zece luni din 2018 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi au ajuns la 740 de unităţi în perioada ianuarie-octombrie 2018 şi o cotă de piaţă de 2,7%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Luând în calcul doar hibridele „clasice“, acestea au ajuns la aproape 2.800 de unităţi în intervalul ianuarie-octombrie, în creştere cu aproape 60%.

„Aceste date demonstrează, în mod elocvent, interesul tot mai mare al persoanelor juridice şi fizice din România pentru această categorie de autoturisme, care, susţinute corespunzător, inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare, au devenit tot mai prezente în trafic, contribuind, astfel, la reducerea nivelului de poluare din marile oraşe“, au spus oficialii APIA.

Printre factorii care au susţşinut creşterea vânzărilor de maşini electrice se numără şi prima de 10.000 de euro.

Per total, luna octombrie a acestui an consemnează un volum al livrărilor de 18.274 unităţi (cea mai bun ă lună octombrie din ultimii 10 ani), cu 19,5% mai mult decât în luna similară a anului anterior.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 10 luni din 2018, la o pondere de 61,5% din total, dar semnificativ mai mare (10,1 puncte procentuale) faţă de ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017 (51,4%). Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 6 mărci şi respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (61,5%).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO