În anexa la proiectul de buget de stat pentru 2021 reprezentanţii Ministerului Transporturilor notează că reabilitarea unui drum de 1 km costă 800.000 de euro. România are o reţea de 16.000 de km de drumuri naţionale, dintre care aproape 60% au durata de folosinţă depăşită, se mai arată în documentul citat.
„Neasigurarea unui buget corespunzător pentru execuţia acestor tipuri de lucrări până la construirea reţelei de autostrăzi va conduce la distrugerea întregii reţele rutiere din administrare, iar costurile de remediere ar fi mult mai mari, deoarece lucrările de modernizare, respectiv reabilitare implica costuri mult mai mari (ex. un km de drum modernizat/reabilitat costa cca 800.000 euro).”
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a scris pe pagina sa de Facebook că Transporturile au alocate pentru întreţinerea reţelei rutiere 617 mil. lei (162 mld. euro), în creştere cu 10% faţă de execuţia din 2020. Potrivit calculelor, dacă un kilometru reabilitat costă 800.000 de euro, bugetul din 2021 ajunge pentru reabilitarea a mai puţin de 158 de km de drumuri naţionale.
„Am crescut şi suma alocată întreţinerii infrastructurii rutiere! Cu 10% faţă de execuţia preliminată din 2020, adică până la 617 milioane lei. Am spus de la debutul mandatului că bani vor fi. Constructorii şi managerii au primit de la mine mesajul să lucreze cât pot de mult pentru că e nevoie să creştem România împreună”, a scris Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.