Auto

Modus, ultimul pariu facut de francezii de la Renault cu ceilalti concurenti din clasa mica

13.10.2004, 00:00 101



O mana se joaca cu o macheta a unei masini pe un birou luxos, care aduce cu cel al unui mare sef al unei companii. Cateva secunde mai tarziu cadrul se largeste si aflam raspunsul - este vorba de Louis Schweitzer, presedintele grupului Renault, care se joaca cu o macheta a celui mai nou model lansat de producatorul francez, Modus. Aceasta este unul dintre spoturile TV pentru Renault Modus, un monovolum din clasa mica ce ar trebui sa fie cumparat de "cei care nu vor sa creasca", dupa cum spun reprezentatii producatorului francez.



Renault Modus este ultima gaselnita a francezilor care s-au specializat in lansarea de monovolume. Insa daca in cazul unor monovolume mai mari precum Scenic sau Espace francezii au fost primii pe piata, in cazul monovolumului din clsa mica Modus, exista de ceva vreme cativa concurenti.



Chiar si reprezentantii producatorului francez spun ca Modus ar trebui sa se lupte pentru a atrage clienti cu modele precum Honda Jazz, Fiat Idea sau Opel Meriva.



Renault Modus este o masina complet noua in gama Renault si vine, spun reprezentantii producatorului francez sa completeze oferta sa in clasa mica, cea mai importanta din punctul de vedere al vanzarilor pe piata europeana.



"Am decis sa lansam un nou model in segmentul B (clasa mica - n. red.) din motive comerciale in primul rand. Apoi, am decis sa lansam un nou model in clasa B deoarece interesul manifestat pentru monovolumele din oferta noastra, Scenic si Espace, si-a gasit ecou si in segmentul mapinilor din clasa mica", explica Elisabeth Bougis, product manager pentru Renault Modus.



Desi este o masina noua, Modus beneficiaza din plin de economii de scara rezultate in urma folosirii unor componente si solutii utilizate si pentru alte modele din oferta Renault.



"Jumatate din valoarea lui Modus este reprezentat de elemente comune cu ale altor masini de pe aceeasi platforma sau produse in urma unor procese foarte similare", completeaza Jean Francois Simon, vicepresedinte Renault, director pentru gama de produse din segmentul B.



Si daca a venit vorba de platforma trebuie spus ca Modus foloseste platforma B a aliantei Renault-Nissan. Poate ca acest lucru nu va spune prea multe, insa este virba de aceeasi platforma pe care au fost dezvoltat modelele Nissan Micra si Dacia Logan. In plus, viitoarea generatie Renault Clio, care va aparea anii urmatori pe piata va fi dezvoltata la randul ei pe aceasta platforma.



In aceste conditii, Renault are in prezent trei modele in oferta pentru segmentele A si B, adica o piata de 5 milioane de unitati la nivelul anului trecut in Europa de Vest.



Atat Twingo, reprezentantul producatorului francez in segmentul A (clasa mini) cat si Renault Clio (segemntul B - clasa mica), doua modele foarte apreciate de clienti, vor cunoasste profunde modificari in urmatorii doi ani cand vor fi lansate noile generatii. De alfel, unii dintre analisti spun ca Modus ofera indicii importante despre modul cum va arata si viitoarea generatie Renault Clio.



Dar sa revenim la Modus, masina pe care am avut si noi ocazia sa o testam cu ocazia unui drive-test organizat de producatorul francez.



Primul lucru remarcat la o privire sumara este faptul ca masina pare ca zambeste. "intr-adevar privita din fata masina lasa impresia ca zambeste la tine", spun reprezentantii Renault. In lipsa motivului pentru care masina zambeste ridicam din umeri si mergem mai departe studiind masina la interior.



Cei care sunt familiarizati cu ideea de monovolum se asteapta fara indoiala sa gaseasca spatii ample de depozitare si un spatiu interior foarte modulabil. Intr-adevar, desi este vorba de o masina de clasa mica, Modus ofera spatii de depozitare incepand de la usi si podea pana la consola centrala si chiar la nivelul plansei de bord.



Nu acelasi lucru se poate spune despre portbagaj, unde cei 200 de litri par destul de putini daca este vorba de patru persoane adulte cu bagaje. Daca totusi pasagerii din spate sunt copii si nu au nevoie de un spatiu foarte mare pentru picioare, atunci bancheta din spate se poate deplasa cu 17 centimetri in fata si permite cresterea spatiului pentru bagaje la 275 de litri. Ideea cu o bancheta spate culisabila care sa se transforme dintr-una cu trei locuri in una pentru doua locuri nu este noua, fiind lansata pe modelul din clasa mini Renault Twingo.



O alta noutate cu care vine Renault Modus este prezenta in segmentul mic a unui sistem dublu de deschidere a hayonului. Pe langa deschiderea normala sa adauga si posibilitatea de a deschide doar partea de jos a hayonului. Spre deosebire de alte modele, unde partea de jos a hayonului sau chiar luneta se rabateaza la un unghi de 90 de grade, in cazul Modus inginerii francezi au optat pentru un sistem de rabatare a partii de jos a hayonului pentru maxim 52 de grade. Poate parea surprinzator, insa cei de la Renault spun ca solutia aleasa este foarte folositoare in cazul masinilor parcate bara la bara.



Oricum, acast sistem de deschidere nu este disponibil ca dotare standard in zacul echiparii de baza. Renault Modus este disponibil in patru optiuni de echipari Pack, Confort, Confort Pack Clim si Luxe.



Cine va cumpara totusi o astfel de masina, mai ales ca, spun cei de la Renault, pretul lui Modus este cu 1.500-2.000 de euro mai mare decat al modelului Clio ?



"Twingo este o masina de oras, in timp ce Clio se simte cel mai bine la drum lung. Modus mosteneste cate putin de la fiecare". Acesta este motivul pentru care, spun cei de la Renault, Clio isi va gasi o clientela distincta in cea mai mare parte de cea a modelelor Twingo si Clio. "Sigur ca intr-o oarecare masura cele trei modele se vor canibaliza, insa cea mai mare parte a clientilor vor fi din cei pe care nu ii ataca nici Twingo si nici Clio", explica reprezentantii producatorului francez.



Din punctul de vedere al pretului insa (pentru Romania nu a fost inca comunicat, dar in Franta incepe la 12.600 de euro) Modus incepe sa se apropie de un alt monovolum existent in gama Renault, Scenic.



Ramane de vazut daca in aceste conditii pariul francezilor va fi castigat la fel ca in cazul monovolumului din clasa medie (Scenic), sau daca tocmai acest monovolum din clasa medie va atrage o buna parte dintre clientii lui Modus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO