Auto

MPV Business Class sau cum se prezinta un monovolum de nisa

22.02.2007, 18:51 24

Un monovolum de nisa destinat nu doar clientilor obisnuiti de MPV, cu venituri medii si o familie numeroasa, ci si unui segment de potentiali cumparatori ce s-ar fi orientat catre un autovehicul mai dinamic in detrimentul spatiului si al volumului de transport. Aceasta este prima impresie pe care o lasa Focus S-Max, realizat conform filozofiei "kinetic design" ce caracterizeaza noua directie Ford.
Designul exterior isi regaseste apartenenta la noua filozofie adoptata de producator anul trecut si prezinta linii ascutite, dinamice, care sa inspire un automobil cu un puternic caracter sportiv. Portierele mari, suprafata vitrata de dimensiuni generoase si parbrizul panoramic ii tradeaza apartenenta la familia monovolumelor.
Caracterizarea interiorului este categoric influentata de spatiu si de suprafata vitrata ce aduce o luminozitate suplimentara, iar scaunele sunt bine profilate in sensul ergonomic. Pentru Ford S-Max, un al treilea rand de scaune este disponibil optional contra sumei de 1.008 euro.
Divizia Ford din Europa a comercializat in ianuarie un numar de 140.000 de unitati, cu 10.400 mai multe decat in perioada similara a anului trecut. Vanzarile S-Max petru aceeasi perioada au fost la nivelul continentului european de 7.100 de unitati. In Romania, in ianuarie S-Max s-a comercializat in numar de sapte unitati, toate diesel, cinci echipate cu propulsorul de 2,0 litri diesel de 140 CP si doua cu cel de 1,8 litri si 125 CP.
Tendinta numarului ridicat de dieseluri s-a constatat si la nivelul anului trecut. In 2006 s-au vandut pe piata romaneasca 38 de unitati din S-Max, dintre care mai mult de jumatate erau echipate cu propulsorul diesel de 2,0 litri. Valorile indica o preferinta clara a europenilor pentru monovolume cu caracter dinamic, in timp ce piata romaneasca a MPV-urilor este inca una in dezvoltare.
Dar, la fel ca in tarile din Europa de Vest, si in Romania au fost preferate versiunile diesel - ceea ce indica faptul ca in segmentul de pret de peste 20.000 de euro clientii prefera un motor mai economic, chiar daca platesc un pret mai mare.
Motorul diesel de 2,0 litri si 140 CP cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte ofera lui S-Max o acceleratie 0-100 km/h in 10,2 secunde, valoare cu care putine MPV-uri se pot lauda. Performantele dinamice nu sunt oferite in detrimentul consumului. Pe parcursul testului computerul de bord a afisat un consum de 9 litri/100 km in oras si 6,9 litri% in extraurban.
Pretul modelului testat, S-Max Titanium 2,0 TD, incepe de la 22.730 euro fara TVA. Titanium ofera o lista bogata de echipari care pune in special accent pe siguranta, indiferent de echipare sunt oferite airbaguri frontale, laterale, tip cortina pentru randurile 1 si 2, precum si airbag pentru genunchii soferului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO