Auto

Per Forsberg, Volvo România: Piaţa locală are potenţial şi de 50 de camioane electrice în 2023

Per Forsberg, Volvo România: Piaţa locală are...

Autor: Bogdan Alecu

07.02.2023, 00:07 1098

Camioanele electrice vor înre­gistra o cerere tot mai mare, chiar şi în lipsa unor programe de stimulare a acestora pe modelul Rabla Plus, consideră Per Forsberg, managing director la Volvo România, importa­torul camioanelor Volvo pe piaţa locală, în condiţiile în care sunt mo­dele economice care le fac fezabile şi în condiţiile în care costă de mai bine de trei ori mai mult decât unul diesel şi au o autonomie de circa 300 de kilometri, faţă de 1.500 - 3.000 de kilometri cât are unul pe motorină.

„În România avem mai mulţi clienţi care au comandat camioane electrice. Următoarele livrări vor avea loc în trimestrul al doilea, în aprilie-mai. Este pentru compania Routier din Cluj. Routier este un caz unic pentru că ei lucrează cu trans­port feroviar şi pot transporta astfel de la client la client cu emisii zero de dioxid de carbon. Acesta este mo­delul lor de business şi noi susţinem modelul. Electricul nu va putea înlocui dieselul. Vor exista aplicaţii unde camionul electric se va integra perfect, iar pentru distanţe lungi va fi fuel cell şi în cazul anumitor lucrări va rămâne motorul cu ardere in­ternă, dar cu un combustibil suste­nabil.“

El a explicat că deja putem vorbi de o piaţă de zeci de camioane electrice în condiţiile în care electrificarea prinde viteză în industria transporturilor.

"Anul acesta sper să vedem 50 de camioane electrice în România. Sper. Sper că sunt companii în România curajoase şi puternice să facă acest pas. Noi am vândut câteva unităţi. Sunt sigur că şi celelalte mărci au vândut câteva şi au alte comenzi în pipeline. Schimbarea are deja loc", a spus directorul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO