Auto

Primarul Gabriela Firea „reînvie“ tema achiziţionării a 100 de tramvaie

Primarul Gabriela Firea „reînvie“ tema...

Autor: Mirabela Tiron

31.10.2018, 00:04 585

Primarul Capitalei promite „primii paşi“, deşi acest proiect a primit aprobare încă din 2016.

Gabriela Firea, primarul Bucu­reş­tiu­lui, a anunţat marţi că în şedinţa extraor­dinară a Consiliului General al Ca­pitalei se va vota un proiect care pre­vede achiziţia a 100 de tramvaie noi în Bucureşti, investiţia, de 220 de milioane de euro, urmând să fie făcută din fonduri europene, potrivit Mediafax.

Cu toate acestea, datele arătau că încă de la finalul anului 2016 Consiliul General al Municipiului Bucureşti a apro­bat două proiecte de achiziţie a 600 de autovehicule noi pentru transportul în comun din Capitală, dintre care 400 de autobuze, 100 de troleibuze şi 100 de tram­vaie. Ulterior însă nu s-a mai făcut niciun demers spre achiziţia acestor autovehicule, proiectul a rămas, ca şi altele, doar pe hârtie.

„Astăzi (marţi - n.red.) vom vota pri­mii paşi pentru achiziţia a 100 de tram­vaie noi, tramvaie moderne, în valoare de 220 de milioane de euro, bani pentru care echipa de la Primăria Ca­pitalei a muncit foarte mult în ultimele luni, pentru că este vorba de atragerea de fonduri europene, fonduri neram­bur­sa­bile, deci iată un proiect deja asumat, prin care Primăria atrage fonduri euro­pene nerambursabile în vederea îm­bună­tăţirii condiţiilor de trafic“, a decla­rat Gabriela Firea, citată de Mediafax.

În decembrie 2016, autorităţile trans­miteau că proiectul de achiziţie a noilor autobuze şi troleibuze a fost adop­tat cu 44 de voturi pentru şi niciunul împo­trivă, iar proiectul de cumpărare a 100 de tramvaie noi a fost acceptat cu 42 de voturi favorabile şi niciunul împo­trivă.

„Vorbim de două proiecte, primul se referă la achiziţia a 400 de autobuze şi 100 de troleibuze, iar al doilea proiect presupune achiziţia a 100 de tramvaie. Totodată, împreună vom contribui pentru ca URAC (Uzina de Reparaţii Ateliere Centrale a RATB) să beneficieze de investiţii şi să poată să fabrice tramvaie româneşti, continuând, bineînţeles, cu achiziţiile până când vom putea să afirmăm cu toţii că ne-am realizat mandatul faţă de bucureşteni, iar transportul public în comun e o alternativă viabilă de luat în seamă de către cetăţeni“, declara în decembrie 2016 primarul Gabriela Firea, când anunţa că proiectul a primit aprobarea. Ea mai declara la acea dată că  parcul RATB este îmbătranit, că toţi cetăţenii care folosesc transportul public în comun „reclamă faptul că nu se mai poate continua această situaţie, că avem nevoie de autobuze noi, performante, de troleibuze şi de tramvaie“.

Până acum, printre oraşele care au făcut licitaţii pentru tramvaie sau autobuze electrice se numără Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea şi Galaţi. România are nevoie de 1000 de tramvaie noi şi de 1.200 de vagoane pentru transportatorii feroviari, potrivit declaraţiilor anterioare făcute de industriaşul Valer Blidar, proprietarul fabricii Astra Vagoane Călători, ce urmăreşte licitaţiile de tramvaie.

În România a existat însă o orientare către produsele de fabricaţie străină, drept dovadă, în ultimii 15 ani Metrorex a cumpărat cu 400 de milioane de euro doar trenuri de metrou de la producători străini. Ultimul tren de metrou produs în România a ieşit de pe linia de fabricaţie în 1992, deşi acestea se pot construi şi în ţară. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO