Auto

Producătorul auto SEAT înregistrează în 2016 cel mai bun rezultat din ultimii nouă ani

Producătorul auto SEAT înregistrează în 2016 cel mai...

Autor: Anca Olteanu

12.01.2017, 11:41 150

Producătorul auto a livrat 410.200 de vehicule, cu 2,6% mai mult decât în 2015 (400.000) şi cel mai bun rezultat din 2007 până astăzi. În ultimii 4 ani, vânzările SEAT au crescut cu 27,8%, respectiv cu 89.200 mai multe vehicule decât în 2012 (321.000).

Peste 24.000 de unităţi ale primului SUV al SEAT, modelul Ateca, au fost vândute încă dinainte de lansarea vânzărilor în luna iulie. Datorită lansării modelului Ateca, livrările SEAT din a doua jumătate a lui 2016 au avansat cu 5,3%, transmit reprezentanţii companiei.

Cifrele de vânzări ale Ateca sunt completate de creşterile înregistrate de modelele Alhambra şi Leon. Vânzările monovolumului SEAT au înregistrat o îmbunătăţire cu două cifre, crescând cu 13,6%, până la 30.700 de unităţi.

În ceea ce priveşte modelul Leon, cel mai bine vândut model al mărcii, vânzările au crescut cu 3%, ajungând la 165.000 de maşini – cel mai bun rezultat de vânzări al Leon de la lansarea sa în 1999.

Modelul Ibiza a încheiat anul 2016 cu 152.000 de livrări, reprezentând doar o mică scădere comparativ cu anul 2015 (-0,9%).

Vânzările SEAT în Europa de Vest au atins 319.900 unităţi, cu 2,2% mai mult decât în 2015 (312.800), datorită avântului unor pieţe precum Austria (+12,9%), Suedia (+31,3%) şi Portugalia (+17%).

În plus, SEAT a încheiat anul cu un bilanţ pozitiv în cinci mari ţări europene, transmite compania. În Germania, cea mai mare piaţă a companiei, vânzările au crescut cu 2,5%, atingând 90.000 de unităţi, locul al doilea fiind ocupat de Spania, cu 77.200 de livrări (+0,1%). Marea Britanie şi Franţa, cea de a treia, respectiv a cincea cea mai mare piaţă, au avut creşteri de 0,5%, cu un total de 47.400, respectiv 22.500 de vehicule, în timp ce vânzările au crescut cu 3,9% în Italia, a şaptea cea mai mare piaţă a companiei, cu un total de 16.500 de livrări.

Creşterile din Polonia (+22%), cea mai mare piaţă SEAT din regiune, şi din Ungaria (+11,1%) sunt în fruntea vânzărilor din Europa de Est, cu o creştere totală de 8,2%, până la 28.200 vehicule. Acestea sunt cele mai mari cifre de vânzări din regiune din 2008 şi până în prezent. În plus, vânzările SEAT au crescut cu 3,2% în Republica Cehă, unde compania a înregistrat cel mai bun rezultat din istorie.

Turcia, a şasea cea mai mare piaţă a companiei, a contribuit cu noi volume după o creştere cu 41,7%, până la 19.700 vehicule, cu 5.800 mai mult decât în 2015. În Israel, vânzările SEAT au crescut cu 6,2% şi au înregistrat un total de 8.000 de unităţi. Pe lângă aceasta, în Mexic, cea de-a patra cea mai mare a piaţă a mărcii, vânzările SEAT au totalizat 24.500 de vehicule, cu 1,5% mai mult decât în anul anterior.

În plus, în 2016, SEAT şi-a început vânzările în Singapore şi Mauritius, două noi pieţe care se alătură celor din Moldova şi Palestina, ce au fost deschise în 2015.

În primele nouă luni ale lui 2016, compania a declarat un profit operaţional de 137 de milioane de euro, o cifră de 11 ori mai mare decât profitul obţinut în aceeaşi perioadă a anului anterior.

SEAT este singura companie care concepe, dezvoltă, produce şi distribuie automobile în Spania. Membră a Grupului Volkswagen, multinaţionala are sediul la Martorell (Barcelona), exportă peste 80% dintre autovehiculele sale şi este prezentă în peste 75 de ţări. În 2015, cifra de afaceri a companiei SEAT a trecut de 8,3 miliarde euro (cea mai mare din istoria companiei), iar vânzările sale s-au ridicat la nivel mondial la peste 400.000 de unităţi, pentru prima dată din 2007.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO