Auto

Promotor: Azot sau aer în anvelope? Cum e mai bine să-mi umflu roţile?

Promotor: Azot sau aer în anvelope? Cum e mai bine să-mi umflu roţile?

Autor: Promotor

03.06.2017, 09:45 3011

Mulţi se întreabă dacă nu cumva e mai bine să bage azot în loc de aer în anvelope. Cei de la Fifth Gear au făcut un test, iar rezultatele sunt surprinzătoare.

Merită să umflu cauciucurile cu azot, la un preţ mai mare, sau merită mai degrabă să continuu să le umflu cu aer? Întrebarea are mai multe răspunsuri, în funcţie de elementele de mai jos, desprinse din filmul celor de la Fifth Gear:

1. Anvelopele umflate cu azot îşi păstrează presiunea constantă mai mult timp

Moleculele de azot trec mai greu prin pereţii anvelopei decât cele de oxigen. Aerul atmosferic are oricum 78% azot, dar cele 21 de procente de oxigen sunt problema - în timp, aceste molecule „respiră” prin anvelopă, reducând presiunea. Cu azotul, acest lucru se întâmplă sensibil mai încet. Pretenţia că azotul nu „iese” este falsă, tot va trebui să umfli anvelopele din când în când, dar o vei face ceva mai rar.

2. Anvelopele umflate cu azot au o creştere predictibilă a presiunii în funcţie de utilizare

Motivul pentru care se umflă cu azot pneurile din Formula 1, de la avioane şi alte echipamente de înaltă viteză este simplu: dilatarea azotului este uşor predictibilă, pentru că dacă un pneu este umflat 100% cu azot, se ştie dinainte ce presiune va crea acesta în roată la o anumită temperatură dată. Dimpotrivă, umflarea cu aer atmosferic aduce şi un procent variabil de apă, care nu permite prezicerea cu exactitate a creşterii presiunii în roată la o anumită temperatură dată.

Citiţi continuarea în promotor.ro

 
AFACERI DE LA ZERO