Auto

Renault a demarat producţia primului monovolum low-cost, Dacia Lodgy, la o uzină marocană. Vedeti aici cat va costa

Renault dă startul competiţiei România-Maroc: a demarat producţia primului monovolum low-cost, Dacia Lodgy, la o uzină marocană

Autor: Paul Comşa

01.12.2011, 11:57 1796

Renault a inaugurat noua fabrică din Maroc, unde s-a început deja asamblarea monovolumelor low-cost Dacia Lodgy. Producătorul auto francez a investit aproximativ 1 miliard de euro pentru a construi uzina care se doreşte a fi "cea mai competitivă din Europa din punct de vedere al costurilor" şi care ar putea deveni un competitor serios pentru fabrica de la Mioveni, scrie Les Echos.

Oficialii Renault au fost atraşi de numeroasele facilităţi fiscale acordate de regele marocan Mohammed al VI-lea care le-a pus la dispoziţie un teren de 314 hectare şi un centru de formare profesională. Totodată, un argument care cântăreşte greu sunt salariile angajaţilor marocani de la Renault care nu depăşesc 240 de euro lunar.

Noua fabrică este prima investiţie greenfield a producătorului auto după construcţia uzinei din Brazilia, în 1998. Celelalte unităţi de producţie achiziţionate în România, Coreea de Sud şi Moscova au fost achiziţionate de la alte companii.

În prima etapă, fabrica din Maroc va asambla modelele Dacia Lodgy, urmând ca ulterior producţia să fie completată şi cu alte modele, ţinute deocamdată sub secret. Producţia totală este estimată la 170.000 de automobile în anul următor, dar va putea creşte, în funcţie de cerere, până la maxim 340.000 de automobile.

"Vom asambla produse noi într-o locaţie nouă", spune directorul general al uzinei din Maroc Michel Faivre-Duboz.

Din ianuarie, dacă totul va decurge conform planului, vor fi produse în medie 30 de automobile pe oră, cu ajutorul a 2.000 de angajaţi marocani care vor fi supravegheaţi de alţi salariaţi Renault proveniţi din România şi Franţa.

Dacia Lodgy va avea un preţ cuprins între 13.000 şi 18.000 de euro şi va reprezenta un concurent serios pentru modelele Kangoo şi Grand Scenic produse de Renault.

În cazul în care maşina s-ar fi asamblat în România, producţia uzinei ar fi ajuns la aproape 450.000 de unităţi şi la o cifră de afaceri cuprinsă între 4,5 şi 5 miliarde de euro, generând mii de noi locuri de muncă la fabrica de la Mioveni.

Automobile Dacia este cel mai mare exportator al României, cu o cotă de aproape 10% din exporturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO