Daimler analizează în continuare piaţa locală pentru viitoare investiţii în extinderea producţiei de subansamble, însă pentru ca România să poată atrage noi divizii, are nevoie de o accelerare a investiţiilor în infrastructură.
„Întotdeauna luăm în calcul România pentru noi investiÅ£ii, dar momentan nu sunt luate decizii. De asemenea, nu excludem ca pe viitor să producem ÅŸi altceva aici. ÃŽn România avem suport din partea autorităţilor ÅŸi vedem asta de 15 ani. Desigur, avem nevoie de o infrastructură mai bună, de mai bune conexiuni ÅŸi de o mai bună infrastructură feroviară“, a spus Frank Deiss, director de proÂducÅ£ie în cadrul PowerÂtrain Mercedes-Benz Cars. Spre exemplu, SebeÅŸ deja are coÂnexiune pe autostradă cu Sibiu, iar cel mai probabil din 2020 de la fabrica Daimler va exista drum rapid până în Germania, în condiÅ£iile în care cel mai probabil până anul viitor va fi gata ÅŸi lotul Lugoj-Deva din A1.
Pe de altă parte, producătorii au tot mai mare nevoie şi de rute feroviare, iar în România un tren de marfă merge cu o viteză medie de 15 km/h, mult sub viteza medie din Ungaria.
Subsidiara Daimler în România, Star Assembly, a început oficial ieri producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte în urma unei investiţii de 250 mil. euro potrivit datelor din piaţa auto, investiţie care se adaugă celei de 300 mil. euro demarată în 2013 la Sebeş când a fost lansată în producţie cutia automată cu nouă trepte.
Oficialii Daimler nu au oferit nicio informaţie cu privire la valoarea investiţiei.