Auto

Roomster, conceptul Skoda transformat intr-o masina populara, testeaza si piata romaneasca

Roomster, conceptul Skoda transformat intr-o masina populara, testeaza si piata romaneasca

Tinta de vanzari este de 100 de unitati pe luna

15.11.2006, 20:14 21

Lansat in 2003 la salonul auto de la Frankfurt, conceptul de monovolum compact al constructorului ceh Skoda a ajuns in noiembrie si in Romania, Porsche Romania, importatorul oficial al marcii fixandu-i inca de la inceput tinte destul de ambitioase.
Media lunara de vanzari pentru noul model a fost fixata la 100 de unitati astfel incat pana la sfarsitul anului viitor totalul sa fie de 1.500 de masini vandute, in conditiile in care segmentul de vehicule MPV (Multi Purpose Vehicle) inregistreaza la momentul actual un nivel de 1.000 de unitati.
Roemster se bazeaza pe conceptul cu acelasi nume lansat in septembrie 2003 la Frankfurt. Conceptul era ceva mai scurt, 4.055 mm fata de 4.205 cat are modelul de serie, dar avea un ampatament mai larg, de 2.710 mm fata de 2.617 mm si prezenta o singura usa spate care se deschidea pe un sistem culisant, care insa a fost inlocuita de doua usi cu deschidere standard.
Roemster este prima masina lansata de Skoda de la preluarea de catre grupul Volkswagen, care nu este bazata pe una din platformele constructorului german, si care tinteste spre un consumator care o va folosi pentru mai mult decat transportul cotidian. Monovolumul a fost dezvoltat in principal pe platforma modelului Fabia, dar au fost imprumutate si elemente specifice modelului Octavia.
Modelul este acum in competitie cu segmentul de vehicule MPV, dar si cu modelele destinate cu preponderenta familiilor, precum Fiat Idea, Opel Meriva, Nissan Note si Renault Modus.
In segmentul de vehicule cu utilizare multipla, principalii concurenti sunt dubitele gen Citroen Berlingo si Renault Kangoe, dar si modelul Logan break.
Roemster urmareste liniile unui MPV compact, dar difera de competitori, intr-un segment ce se afla intr-o continua dezvoltare, prin designul neconventional. Din fata con-ceptului doar forma farurilor adaptive a fost pastrata in totalitate, prin restilizare si in principal datorita ramei cromate, grila avand acum un loek mult mai comun.
Si spoilerele, prizele de aer centrale si laterale din bara de protectie redesenate sunt acum specifice unei masini de serie. Iluminarea este asigurata de faruri cu halogen si proiectoare de ceata ce sunt prezente in echiparea standard pentru varianta Comfort.
In schimb montantii sunt vopsiti tot in culoarea neagra, dand un plus de dinamism si despartind masina in doua zone distincte, "driving roem" si "living roem" dupa cum in-susi constructorul le-a denumit.
Din lateral atrag atentia linia asimetrica a geamurilor laterale, care in partea posterioara ajung pana la plafon si sunt decupate mai jos decat cele din fata.
In partea posterioara se remarca hayonul ce decupeaza o gura de incarcare foarte mare si stopurile cu arc de iluminare in forma literei C amplasate pe verticala si destul de sus.
La interior, amprenta Skoda se regaseste in toate detaliile de finisare. De la consola cen-trala, cu comenzi la fel de practice ca pe Octavia si cadranele electronice cu iluminare variabila in functie de iluminarea exterioara pana la spatiile de depozitare, precum cele doua torpedouri, demne de o camioneta.
Chiar daca masina masoara doar 4.205 milimetri, marimea portbagajului unui Roemster variaza intre 450 si 530 de litri. Spatiul pentru bagaje se mareste, prin plierea sau chiar scoa-terea scaunelor din spate, pana la 1,780 de litri.
Roemster mai este echipat standard cu un sistem modulabil, pentru cele trei locuri ale pasagerilor din spate, ce se numeste Vario Flex. Pe langa faptul ca permite plierea sau chiar scoaterea completa din masina, sistemul cu-liseaza scaunele laterale spate cu 110 mm spre interior si modifica individual unghiul spatarelor cu maximum 13,5 grade.
Echiparea de baza include pe laga siste-mele de iluminare adaptabila la conditiile de drum si de modularitate a spatiului interior, ca sisteme de siguranta doua airbag-uri frontale si doua laterale, centuri de siguranta cu trei puncte de prindere pentru fiecare scaun, ABS, MSR, servofrana Dual Rate si bineinteles servodirectie. In functie de model si de echipamentele optionale comandate, Roemster poate fi utilat si cu un plafon transparent din plexiglas. Sub capota Roemsterului se gasesc motorizari imprumutate de la Volkswagen, trei pe benzina si trei diesel, si care sunt prezente si pe modelele Polo si Fabia. Puterea acestor motoare variaza intre 64 si 105 cai, in functie de litraj, care incepe pentru variantele pe benzina de la 1.200 de centimetri cubi, la motorul din trei cilindri, si ajunge la 1,6 litri.
Pe traseul Bucuresti-Miercurea Ciuc, pe care s-a desfasurat drive testul noului model, consumul mixt indicat de computerul de bord, in functie de motorizare, a fost intre 5 si 6 litri la suta de kilometri, incadrandu-se in parametrii de consum ai cartii tehnice, comportamentul de rulare fiind similar cu cel al unui model Fabia.
Conform datelor oficiale, pretul de achizitie al unui model Roemster la dealerii Skoda incepe de la 12.400 de euro cu toate taxele incluse, si in functie de dotari ajunge la peste 18.000 de euro. Toate motoarele sunt echipate standard cu o transmisie manuala in cinci rapoarte, transmisia automata triptronic fiind disponibila doar pentru motorizarea 1,6 litri si 102 cai-putere cu alimentare pe benzina.
Motorizarile diesel incep cu varianta de 1,4 l turbodiesel, cu doua niveluri de putere, cea mai slaba de 69 de cai-putere si cea "sport" de 80 de cai-putere. Cel mai puternic model este cel in patru cilindri si care dezvolta 105 cai-putere.
Reprezentantii Porsche Romania au declarat ca modelele Roemster echipate cu motorizari diesel vor reprezenta, conform estimarilor, mai mult de 60 de procente din total. De anul viitor, fabrica de la Kvasiny va produce si variante Roemster cu tractiune integrala.
In luna septembrie, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule ( APIA), Skoda a fost cea mai vanduta marca de import, cu 2.179 de unitati, depasind liderul Renault.
Pe ansamblul primelor trei trimestre, Renault a vandut insa peste 16.000 de autovehicule, mentinandu-se pe primul loc in fata Skoda, cu aproape 15.000 de autoturisme, din care 1.000 au fost comercializate in urma implicarii in programul de reinnoire a parcului auto.
Importurile de autoturisme comercializate in acest an au ajuns sa reprezinte, cu 96.000 de unitati, in crestere cu aproape 33% fata de 2005, mai mult de jumatate din totalul masinilor vandute in Romania.
In primele noua luni s-au comercializat aproape 186.000 de autoturisme.

Concurenii in segmentul MPV

Citroen Berlingo
februarie 2003 - lansarea noii versiuni pe piata din Romania
pret intre 9.600 si 12.400 de euro fara taxe

Renault Kangoo
octombrie 2005 - lansarea noii versiuni
pret de la 10.700 de euro fara taxe

VW Caddy
pentru 2007 urmeaza lansarea variantei eco-fuel
12.300 de euro fara taxe

Fiat Doblo
octombrie 2006 - Premiul "Van of the year"
incepand de la 14.200 de euro CIP

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO