Auto

Soluţii radicale: CNAIR vrea să închidă complet circulaţia pe tronsoane ale DN52 Alexandria-Turnu Măgurele pentru modernizare. În paralel se va lucra şi la Portul Turnu Măgurele de la Dunăre şi din 2023 urmează Bucureşti-Alexandria

Soluţii radicale: CNAIR vrea să închidă complet...

Autor: Bogdan Alecu

12.09.2022, 10:02 1916

Pentru modernizarea DN52 Alexandria-Turnu Măgurele, CNAIR urmează să aprobe constructorului posibilitatea de a închide total circulaţia  rutieră pe unele tronsoane, în vederea modernizării drumului naţional, potrivit unor surse din sectorul de construcţii.

Primul sector de drum ce urmează a fi închis este Turnu Măgurele Crângu de circa 17 km. Ocolirea se va  face de la Furculeşti, pe DN51A şi DN65E, ocol de 42 km sau 45 de minute, faţă de 25 km şi 19 minute cât fac acum maşinile pe DN52.

Ionuţ Ciurea, preşedintele asociaţiei Pro Infrastructura explică faptul că soluţii radicale precum închiderea unor sectoare de drum se pot face, mai ales în condiţiile în care sunt cu trafic mai redus. Explicaţia constructorului pentru cerere, vine, potrivit surselor anterioare citate, de la faptul că drumul va fi practic reconstruit de la zero, iar pentru ca fundaţie cel mai bine este să fie construit pe ambele sensuri de mers în acelaşi timp. În trecut s-a mai discutat de faptul că modernizarea drumulurilor sub trafic durează mult mai mult şi pune în pericol şi siguranţa rutieră.

Cristian Pistol, directorul CNAIR anunţa săptămâna trecută că drumul de 46 km dintre Alexandria şi Turnu Măgurele urmeează a fi modernizat în termen de 18 luni. Contractul cu o valoare de 150 mil. lei fără TVA a fost câştigat de asocierea S.C. ALEXCOR TRADING S.R.L. – IMPRESA DI CONSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.P.A. – S.C .PEGASUS ENGINEERING S.R.L. Ei au câştigat contractul în urmă cu trei ani.

Contractul include:

- amenajarea a 6 intersecţii,

- reabilitarea a 4 poduri şi construirea a 2 poduri noi,

- reabilitarea a 12 parcări,

- construirea a 2 parcări noi, de scurtă durată pe ambele sensuri;

- reabilitarea a 33 de podeţe.

“Un alt proiect important pentru acest judeţ este Drumul de mare viteză Bucureşti-Alexandria care va avea o lungime estimată de 70 km. În acest moment proiectul se află în faza elaborării Studiului de Fezabilitate, de către proiectantul Asocierea S.C. DP Consult S.A. – S.C. Explan S.R.L. – S.C.A. Teaha&Fuzesi. Contractul are o valoare de 16,12 milioane de lei, fără TVA şi a fost semnat în data de 13.04.2022. DN6 Bucureşti-Alexandria este unul dintre cele mai circulate şi periculoase drumuri din România şi a fost ignorat în ultimii ani de autorităţi, în ciuda traficului extrem de aglomerat.

Contractul trebuie să fie finalizat în 16 luni de la Ordinul de începere, care a fost emis în data de 12.05.2022. După încheierea acestei etape vom scoate la licitaţie Contractul pentru proiectarea şi execuţia acestui drum de mare viteză”, a spus directorul CNAIR într-o postare pe facebook. - din 2023- urmează proiectarea şi demararea construcţiei acestui proiect de infrastructură rutieră.

În paralel, alături de modernizarea DN52, un alt obiectiv pentru Ministerul Transporturilor îl reprezintă infrastructura rutieră din Portul Turnu Măgurele.

Mai exact, cheul acestui important port dunărean va fi refăcut, iar platformele portuare vor fi reabilitate, ca şi drumul de acces în Port.

Vor mai fi realizate lucrări şi pentru:

- Alimentarea cu apă a navelor;

- Alimentarea cu apă pentru combaterea incendiilor;

- Evacuarea apelor pluviale prin rigole amplasate paralel cu cheul.

Prin modernizarea infrastructurii aferente Portului Turnu Măgurele se estimează, în următorii 7 ani, o creştere a volumului de mărfuri de la 268.216 tone la 392.000 tone.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO