Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelulactual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro,dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5, în cazul cărorataxa va rămâne nemodificată, relevă proiectul ordonanţei demodificare a taxei auto obţinut de MEDIAFAX.
În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categorianon-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.
Actul normativ introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto înfuncţie de capacitatea cilindrică a maşinilor, pentru autovehiculeîncadrate în categoria M1, respectiv a vehiculor concepute şiconstruite pentru transportul de pasageri care au, în afarascaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vorscădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitateacilindrică, cu excepţia maşinilor non-euro de 2.001-3.000centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel.
Grila de calcul a taxei auto în funcţie de capacitateacilindrică a maşinii relevă totodată că nici taxa auto perceputăîncepând cu acest an pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, fiindmenţinută la nivelul actual.
Surse oficiale au declarat agenţiei MEDIAFAX că forma actuală aproiectului de ordonanţă nu modifică valorile şi pentru maşinileEuro 5 pe considerentul că taxa auto percepută în cazul acestoraeste deja la un nivel redus.
O decizie finală va fi luată într-o şedinţă viitoare aGuvernului. Citiţi mai mult despre noua taxă auto pe www.mediafax.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels