Auto

Test Auto ZF: BMW X5 M, Performanţe sport on şi off-road. Galerie Foto

Test Auto ZF: BMW X5 M, Performanţe sport on şi off-road

Test Auto ZF: BMW X5 M, Performanţe sport on şi off-road

Autor: Bogdan Alecu

14.06.2013, 14:20 2740

Modelele “M” ale BMW aproape că nu mai au nicio prezentare, mai ales că în ultimele decenii acestea şi-au dovedit performanţa, iar M3 şi M5 sunt cunoscute pentru performanţele atinse de-a lungul timpului. Dar în ultimii ani BMW nu s-a mai mulţumit doar cu cele două, iar acum gama “M” începe de la Seria 1, continuă cu Seria 3, 5 şi mai nou cu X5 M şi X6 M. Mai mult, “M” nu se mai referă doar la modelele echipate cu motoare pe benzină, ci şi la cele diesel - M50d, echipat cu dieselul de 3,0 litri şi 381 CP şI regăsit pe X6, X5 şi Seria 5.

BMW X5 M este foarte aproape de a fi considerat automobilul “suprem”. De ce? Pentru că automobilele sport sunt, de obicei, automobile care pot circula în general doar pe un asfalt impecabil. X5 M pe de altă parte, poate ieşi şi pe macadam, dar şi iarna pe zăpadă. De asemenea, datorită roţilor cu o lăţime de 315 pe spate şi 275 pe faţă, nici gropile (prea mari) nu îl deranjează.

Designul nu este cu mult diferit faţă de un X5 obişnuit, caracterul său supersport fiind “trădat” de jantele de 20 de inchi, şi prizele de aer frontale.

Cu o putere de 555 CP şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, X5 M intră uşor în clubul automobilelor supersport. Dar, spre deosebire de acestea, X5 M poate fi şi un automobil de zi cu zi. Datorită setărilor cutiei de viteze dar şi sistemelor de control, temperamentul lui X5 M este controlat doar din pedala de aceleraţie. În primul sfert, X5 este o maşină aparent obişnuită, care accelerează gradual, fără a brusca în vreun fel. Din acest motiv, SUV-ul poate fi condus şi în regim urban fără dificultate. Şi mai mult, chiar şi în traficul din Capitală consumul nu a depăşit pragul de 21 litri/100 km, ceea ce pentru un motor de 4,4 litri supraalimentat şi pe benzină este unul corect, mai ales că valoarea oficială a consumului urban este de 19,3 litri/100 km.

Odată ce ai trecut din primul sfert al pedalei de acceleraţie, deja X5 începe să-şi arate cu adevărat latura sportivă, iar odată ce ai trecut de jumătatea cursei, senzaţia cu greu poate fi descrisă în cuvinte. Spre deosebire de M5, X5 M nu dispune de sistemul Dynamic Drive Control, astfel încât, setările maşinii trebuie să-i mulţumească atât pe cei care doresc o rulare confortabilă, cât şi pe cei care vor să-şi testeze bolidul pe un circuit. Şi reuşeşte, tocmai prin controlul acceleraţiei, în timp ce restul setărilor, de la direcţie la suspensie, permit atât pilotarea sportivă cât şi un condus în regim de croazieră pe autostradă.

Cu toate că cei de la BMW au anunţat deja noul X5, actualul X5 M având la bază generaţia precedentă, maşina încă mai poate fi comandată. Preţul de pornire este de aproape 115.000 de euro cu TVA inclus, cu aproape 30.000 de euro peste X5 M50d.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO