Auto

Test Auto ZF: Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 CP 4x4, surpriza din Japonia. Galerie foto

Honda

Honda

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

01.06.2015, 14:02 2473

Honda este cunoscut la nivel mondial ca brandul ce produce unele dintre cele mai fiabile automobile din lume, multe dintre modelele sale fiind premiate pentru acest lucru. Tot Honda este brandul japonez cunoscut pentru conservatorismul său. Schimbările nu sunt realizate doar de dragul acestora sau pentru a fi în pas cu moda, ci numai pentru a îmbunătăţi, motiv pentru care Honda a menţinut în ofertă până de curând o transmisie automată cu cinci trepte şi motoare diesel 2,2 litri – ambele cunoscute pentru fiabilitatea lor, însă în contrast cu oferta concurenţei.

Dacă până de curând dieselul de 2,2 litri era singura alternativă pentru CR-V 4x4, acum japonezii au venit cu ceva cu adevărat nou: diesel 1,6 litri bi-turbo de 160 CP şi tracţiune integrală. Mai mult, tot Honda are acum în ofertă şi o cutie de viteze automată cu nouă trepte, ce reprezintă o adevărată revoluţie, mai ales că până de curând singura alternativă la cutia manuală era o automată cu cinci rapoarte.

Cum era aşteptat din partea niponilor, faceliftul nu aduce schimbări majore însă vine cu elemente  care apropie într-o anumită măsură CR-V-ul de clasa premium. Schimbările vin prin implementarea unor noi elemente de design realizate din crom şi cu un nou design pentru grila radiatorului şi faruri, modificări care nu schimbă în vreun fel imaginea maşinii.

Precum am început, principala noutate a maşinii o reprezintă noul diesel bi-turbo de 1,6 litri i-DTEC ce dezvoltă 160 CP şi 350 Nm cuplu motor, valori care tot până de curând erau dezvoltate de un 2,2 litri sau cel mult de un 2,0 litri. Oficial dieselul are un consum mediu de de 4,9 litri/100 km, cu un maxim de 5,5 litri/100 km în oraş şi 4,7 litri/100 km în afara oraşului. Pe lângă mărcile premium, Audi, BMW şi Mercedes-Benz, care ating nu numai valorile oficiale, ci chiar pot consuma mai puţin, şi Honda reuşea până acum acest lucru, atât cu dieselul de 2,2 cât şi cu cel de 1,6 litri şi 120 CP. Însă odată cu noul diesel lucrurile se schimbă, deoarece acesta, pe lângă cel de 120 CP este şi foarte distractiv la condus, oferind reprize bune şi un cuplu care atinge valoarea maximă de la 2.000 rpm, astfel încât cel de la volan nu mai este la fel de tentat să apese butonul Eco şi să adopte un stil de condus mai rezervat. Chiar şi aşa, consumul mediu înregistrat în timpul testului a atins o valoare de cel mult 6,5 litri/100 km, luând în calcul un traseu de circa 50 km în traficul din Capitală şi circa 160 km în afară, însă pe un drum  cu o bandă pe sens pe care s-au efectuat mai multe depăşiri. Când a fost adoptat un condus mai economic, consumul scade sub pragul de 5,5 litri/100 km, valoare foarte bună pentru un SUV mare de familie cu o greutate de peste 1,6 tone.

La drum lung CR-V este una dintre cele mai bune alternative, în special pentru România. Japonezii au proiectat maşina special pentru familie şi confortul acesteia, motiv pentru care totul, de la suspensie la direcţie, este setat pe confort. În cazul suspensiei spre exemplu am avut parte de o surpriză - cu toate că maşina este una înaltă, iar suspensia mai moale decât ne-am fi aşteptat, maşina subvirează pe serpentine decât dacă se apasă prea tare pedala de acceleraţie şi nici nu se înclină, oferind o ţinută de drum foarte bună. Un minus am putea remarca pe autostradă la viteze de peste 120 km/h atunci când vântul lateral se simte puţin mai mult decât ne-am dori. În ceea ce priveşte diferenţele faţă de modelul de dinainte de facelift, japonezii au mărit ecartamentul ambelor punţi (lăţimea dintre roţi) cu 15  milimetri, suspensia a primit bucşe şi amortizoare noi, iar şasiul a beneficiat de mici îmbunătăţiri, modificări care se resimt.

Honda CR-V se distanţează de concurenţă nu doar prin noile motorizări ci şi prin spaţiul oferit pasagerilor. Indiferent de ce loc va ocupa cineva la bordul unui CR-V acesta va sta confortabil, iar în spate locul pasagerilor poate fi comparat fără probleme cu cel dintr-o limuzină de clasă mare. Desigur, acest lucru se reflectă şi în ceea ce priveşte capacitatea portbagajului, detaliu foarte important pentru o familie cu cel puţin un copil – 589 de litri şi poate creşte până la aproape 1.700 de litri

În ceea ce priveşte sistemul multimedia al maşinii, Honda Connect, acesta are la bază sistemul de operare Android 4.0.4 şi un touchscreen rezistiv de 7 inchi care funcţionează precum cel de pe o tabletă. În plus, sistemul suportă instalarea de aplicaţii şi chiar o conexiune la internet prin intermediul telefonului mobil. Tot la capitolul tehnologie trebuie menţionate sistemele de siguranţă activă şi pasivă - Collision Mitigation Braking System, Lane Departure Warning, Cross Traffic Monitor şi tempomatul adaptiv Adaptive Cruise Control.

Preţul noului CR-V cu dieselul de 160 CP şi tracţiune integrală porneşte de la 32.600 de euro cu TVA inclus şi puţin peste 43.000 de euro pentru versiunea de top. Preţul nu este unul mic, însă CR-V concurează, aşa cum p face şi restul gamei Honda nu doar cu alternativele de la mărcile de volum, ci chiar cu alternativele din segmentul premium, de la BMW sau Audi. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO