Auto

Test Auto ZF: Mazda CX5 facelift 2.2 SkyActiv-D, alternativa japoneză. Galerie FOTO

Mazda CX5 facelift 2.2 SkyActiv-D

Mazda CX5 facelift 2.2 SkyActiv-D

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

24.03.2015, 15:03 1207

Strategia Mazda din ultimii ani a fost aceea de a avea modele cât mai noi pe piaţă, astfel încât ciclul de viaţă al modelelor sale s-a redus la cinci ani, iar versiunile restilizate au venit la doi ani şi jumătate de la prima prezentare. Aceeaşi strategie o regăsim acum aplicată şi în cazul noii CX-5, prezentate în Spania la finalul lunii trecute într-o versiune „îmbunătăţită”.

La exterior modificările sunt discrete şi vizează în special partea tehnică - sunt disponibile acum faruri LED şi proiectoare de ceaţă LED şi mici modificări ale grilei radiatorului.

Dar cum era de aşteptat, noutăţile sunt vizibile rapid la interior. Mazda a renunţat la vechiul sistem de navigaţie în favoarea unei „tablete” cu display de 7 inchi cu touchscreen rezistiv dar şi de un nou panou pentru sistemul de climatizare. Totodată, acum sistemul multimedia poartă şi un nume nou MZD Connect, tocmai pentru a fi comparat mai uşor cu cele ale concurenţei, fie că vorbim de Sync de la Ford, sau de mult mai avansatele sisteme de la BMW şi Audi, iDrive şi MMI.

După modelul MMI spre exemplu, cei de la Mazda au amplasat rotiţa de control al sistemului dar şi volumul sistemului audio, acesta fiind una dintre cele mai eficiente soluţii de pe piaţă. De asemenea, şi grafica sistemului s-a îmbunătăţit, dar navigaţia încă poate fi îmbunătăţită pentru a ajunge măcar la nivelul Ford sau Volkswagen.

Materialele utilizate în interior s-au îmbunătăţit, iar accentul nu a mai căzut doar pe reducerea greutăţii, ci şi pe îmbunătăţirea ambianţei, care să se apropie tot mai mult de segmentul premium – motiv pentru care japonezii au utilizat în prezentare expresia „ambianţă premium”. Însă, chiar şi cu evoluţia modelelor Mazda, este greu de ajuns în apropierea BMW, Audi sau Mercedes-Benz, mai ales că pentru a aspira la premium trebuie să vii pe piaţă măcar cu o ofertă apropiată de ce are acum în gamă Volkswagen. Spaţiul oferit pasagerilor nu s-a schimbat. Scaunele faţă sunt confortabile, cu o bună susţinere laterală, în timp ce portbagajul de 463 de litri ce se înscrie în media segmentului din care face parte. Ce contează cu adevărat este şi siguranţa – CX-5, modelul 2012, a obţinut 5 stele la EuroNCAP cu un scor de 94%

Principala noutate a noului CX-5 o reprezintă motorizarea de 2,5 litri pe benzină şi 192 CP cu transmisie automată cu şase trepte care dispune inclusiv de un mod Sport pentru schimbări mai rapide ale cutiei de viteze şi un răspuns mai prompt la  apăsarea pedalei de acceleraţie. Cu toate că decizia de a implementa un astfel de motor în Europa pare cel puţin ciudată, în SUA sau China va fi o motorizare luată în calcul. Oficial motorul oferă un consum mediu de 7,2 litri/100 km, dar în timpul testului a urcat la peste 9 litri/100 km, în timp ce maşina nu reflectă în realitate puterea motorului. O alegere mai inspirată este dieselul de 2,2 litri şi 150 CP cuplat la o cutie de viteze manuală şi cu sistem de tracţiune 4x4. Cutiile de viteze manuale de la Mazda amintesc imediat de cele ale BMW – sunt scurte şi precise şi îl îndeamnă pe cel de la volan să conducă sportiv.

Singurul minus al dieselului este cilindreea, din cauza căreia în România se plăteşte un impozit anual de aproape 800 de lei, în timp ce pentru o motorizare de 2,0 litri impozitul scade la circa 200 de lei. Dar banii pot fi recuperaţi uşor inclusiv din economia de combustibil. Noile motoare Skyactiv ale Mazda, indiferent că este vorba de cele diesel sau benzină oferă un consum redus de combustibil, în ciuda cilindreei mari. Spre exemplu în cazul de faţă, am înregistrat în timpul testului un consum mediu de 6 litri/100 km, cu toate că maşina testată avea sub 5.000 km rulaţi iar traseul a fost unul abordat mai sportiv.

Preţul de pornire pentru noul CX-5 porneşte de la 22.590 de euro cu TVA pentru versiunea de bază cu tracţiune faţă şi motor pe benzină de 2,0 litri şi 165 CP, ajunge la 29.190 de euro pentru dieselul 150 CP cu tracţiune integrală şi 36.590 de euro pentru versiunea de top, diesel 2,2 litri 175 CP şi transmisie automată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO