Auto

Test Auto ZF: Mercedes-Benz E-Klasse, eleganţa redefinită. Galerie FOTO

Sursa foto: Promotor

Sursa foto: Promotor

Autor: Bogdan Alecu

08.06.2013, 18:43 2273

Mercedes-Benz a investit un miliard de euro în îmbunătăţirea E-Klasse până la un nivel la care se poate spune că nu mai este doar un facelift, ci aproape o nouă generaţie. E-Klasse se adresează executivilor care doresc mai mult decât o limuzină de clasă mare şi care aspiră la elemente ce se regăsesc în clasa de lux.

E-Klasse este, probabil, una dintre cele mai elegante limuzine de pe piaţa europeană în acest moment. Poate chiar una dintre cele mai elegante la nivel mondial. La nivel de design versiunea facelift a modelului de clasă mare vine modificări menite să rafineze designul modelului lansat în urmă cu aproape patru ani ca spre exemplu faruri care le înlocuiesc pe cele duble.

La interior primul lucru care iese în evidenţă este faptul că cele cinci ceasuri de bord au fost înlocuite cu trei, având acum o imagine mai modernă, dar şi mai sportivă. În plus, pe planşa centrală noul E preia o idee de la S-Klasse – acum dispune de prezenţa unui elegant ceas analogic care oferă, subtil, o notă de rafinament. Lista elementelor modificate este continuată de comenzile de pe volan şi gurile de ventilaţie.

Atmosfera dintr-un E-Klasse deja se apropie mult de clasa de lux. Spaţiul este unul suficient chiar şi pentru cinci adulţi, cu toate că mai mulţi de patru rar vor lua loc în automobil, iar scaunele faţă oferă un confort demn de un advărat fotoliu. În plus, acestea dispun şi de un control dinamic al suportului lateral, „pernele” de aer fiind acţionate pe lateral în funcţie de virajul abordat. Datorită acestor scaune, poziţia la volan este una confortabilă şi care nu oferă dureri de spate nici după mai multe ore de condus.

Cu toate că este o limuzină de clasă mare, E-Klasse pune accent şi pe funcţionalitate. Portbagajul nu doar are o capacitate de 540 de litri, ci poate dispune şi de sistemul Easypack, o „sacoşă” rabatabilă proiectată pentru a nu mai împrăştia prin portbagaj cumpărăturile de mici dimensiuni.

Ceea ce impresionează mult la E şi în special la E250 CDI, modelul testat şi care este echipat cu motorul diesel de 2,2 litri şi 204 CP. Cu toate că nu este cel mai economic din gamă, acesta oferă un raport preţ/performanţe dinamice/consum peste medie, fiind la nevoie şi sportiv, dar şi economic. Potrivit datelor oficiale, modelul are un consum mediu de combustibil de 4,8 litri/100 km. În realitate, având în vedere infrastructura din România, am înregistrat o medie de 6 litri/100 km, cu o autonomie de aproape 1.000 km pe un traseu între Bucureşti, Sibiu, Braşov şi Bucureşti. Probabil dacă aceeaşi distanţă de circa 600 km era parcursă la câmpie, cel mai probabil consumul ar fi scăzut undeva spre 5 litri/100 km.

În ceea ce priveşte ţinuta de drum, maşina este avantajată nu doar de suspensia care oferă un foarte un raport între confort şi sportivitate, ci şi de sistemul de tracţiune integrală 4Matic care permite rularea pe carosabil alunecos, acoperit cu noroi sau nisip fără mari dificultăţi.

Un capitol important pentru noul E-Klasse este siguranţa. Noul model are 11 sisteme de siguranţă noi sau actualizate care permit frânarea preventivă, păstrarea distanţei faţă de vehiculul din faţă, poate păstra banda de mers, reglarea automată a farurilor, citirea semnelor de circulaţie, parca automat şi evitarea accidentelor frontale în anumite circumstanţe. Aceste sisteme sunt reunite sub Intelligent Drive, sistem care are în centrul său o cameră video Stereo Multi-Purpose şi un sistem de radare care acţionează pe mai multe arii. Spre exemplu, sistemul de păstrare a benzii, acţionează sistemul de frânare pe roţile care repun maşina pe trasa dorită, şi nu sistemul de servodirecţie.

Unde dezamageşte E-Klasse? După o investiţie de un miliard de euro în lansarea noii versiuni, era de de aşteptat ca măcar acum E-ul să dispună de Head-up Display, sistem ce afişează direct pe parbriz informaţii precum viteza de deplasare sau instrucţiunile sistemului de navigaţie. Dar se pare că va trebui să mai aşteptăm încă patru ani, viitoarea generaţie.

Preţul de pornire pentru un E200 CDI porneşte de la 41.881 de euro cu TVA inclus, iar un E500 4Matic ajunge la peste 77.000 de euro. Un E250 CDI cu transmisie automată pleacă de la 47.771 de euro cu TVA. În cazul versiunii cu tracţiune integrală preţul urcă la 53.227 euro.

            

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO