Auto

Test auto ZF: Nissan Juke sau cum vor niponii să revigoreze marca - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Nissan Juke sau cum vor niponii să revigoreze marca - GALERIE FOTO

Nissan Juke sau cum vor niponii să revigoreze marca

Autor: Bogdan Alecu

26.11.2010, 11:04 145

Juke este dovada clară că piaţa auto europeană devine unaspecializată tot mai mult pe nişe. În condiţiile în care un clientnu-şi permite să deţină în garajul său şi un model de oraş, şi unSUV, şi o maşină sport va dori cel mai probabil una care să leînlocuiască pe toate trei. Dar un SUV full-size este orice numaimaşină de oraş nu, iar o maşină sport nu este confortabilă. Peaceastă nişă doreşte Nissan să lanseze Juke.

Designul este unul şocant. Imaginea spectaculoasă determinată deîmpărţirea în trei a designului. În partea de jos avem un SUV,echipat inclusiv cu panouri de protecţie, sus un design sport, cufaruri alungite, o linie a plafonului similară cu cea de la 370Z şiîn spate avem coupeul sport, cu portiere ".camuflate".

Imediat cum iei loc la bord, Juke continuă cu acelaşi designexcentric. Consola dintre scaune aminteşte de o motocicletă,volanul este tipic pentru un automobil sport, iar consola centralăeste complet redesenată. Singurul lucru care îl putem critica "dinprima" este absenţa unui buton dedicat computerului de bordamplasat pe volan sau oriunde ar avea un minim de ergonomie. La felca şi la X-Trail butonul este direct amplasat pe ceasurile de bordşi este foarte mic. În rest, nu ne deranjează nici măcar faptul căvolanul nu este reglabil pe adâncime.

Ce am apreciat foarte mult este însă sistemul Nissan DynamicControl cu trei funcţii - sport, normal şi eco. Acest gen desisteme sunt întâlnite în special pe automobile premium precummodelele Audi sau BMW, dar mai nou le întâlnim şi la Opel sau acumla Nissan. Dacă în multe dintre cazuri nu se remarcă o diferenţăîntre moduri, în cazul lui Juke vedem o modificare atât în ceea cepriveşte consumul, cât şi comportamentul motorului. Dacă în modulsport maşina accelerează brusc la cea mai mică apăsare a pedalei,pe eco este ceva mai atent la consum şi nu la performanţe. Alăturide comportament, se schimbă în premieră şi afişajul butoanelor depe consola centrală. Sistemul de control al managementuluiutilizează acelaşi display şi aceleaşi butoane ca şi sistemul declimatizare. Sistemul de afişaj direct pe butoane l-am mai întâlnitdoar la tastaturile pentru gameri, pe tastele cărora sunt afişatedirect comanda. În plus, dacă în modul sport pe display îţi esteindicat câte G-uri atingi într-un viraj, iar eco cât de economicieşti.

Special pentru funcţia sport am testat versiunea echipată cumotorul pe benzină de 1,6 litri supraalimentat şi care dezvoltă 190CP. Iar pentru a testa la maximum caracterul său, am optat numaipentru tracţiune faţă.

Cu acest motor maşina se comportă exact ca una sport.Accelerează puternic, motorul oferă o coloană sonoră specifică iarcutia de viteze cu şase trepte schimbă exact cum trebuie - scurt şiprecis. Cu toate că ne-am fi aşteptat la un consum mai mare pesetarea sport, în traficul din Capitală nu a depăşit nivelul de 12litri/100 km iar în afară a scăzut aproape de 7 litri/100 km, unnivel destul de corect având în vedere publicul ţintă.

Preţul pentru versiunea testată porneşte de la 21.640 de euro cuTVA inclus, iar dacă se doreşte o tracţiune integrală şi cutieautomată CVT, preţul sare la 24.840 de euro.


Model NissanJuke
Motor benzină, 1,6i, 190 CP, 240 Nm
Cutie de viteze manuală, 6 trepte
Acc. 0-100 km/h 8.3 secunde
Viteză maximă 215 km/h
Consum mediu 6,9 litri/100 km
Preţ (cu TVA) 21.640 euro
Plus: Design extravagant, inovaţii tehnice
Minus: anumite minusuri de ergonomie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO