Auto

Vrem pamant

Vrem pamant
22.12.2005, 19:22 19

A fost o vreme cand pick-up-urile de pe acest Pamant se imparteau in doua categorii: Hilux si restul lumii. Se mai faceau teste comparative doar asa, de umplut paginile revistelor, pentru ca rezultatul se stia de la bun inceput.


Cei trei grei ai acestui peisaj, Nissan, Mitsubishi si Toyota, au ajuns la concluzia ca este timpul pentru o noua generatie de pick-up-uri. Nissan a fost cel mai harnic, aducand Navara in Romania pe la sfarsitul verii. A venit apoi randul celor de la Toyota, care s-au prezentat cu noul Hilux. Am avut oportunitatea sa testez atat Single Cab 4x4, cat si Double Cab 4x4, aspect important, pentru ca versiunea cu doua locuri este construita pe vechiul sasiu de Hilux, in timp ce versiunea cu cinci locuri are aceeasi platforma ca LandCruiser. In ceea ce priveste designul, noul model a cam abandonat imaginea de utilitara. Caroseria are o linie agresiva, completata de garda la sol de peste 20 cm. Interiorul mai pastreaza ceva din vechiul Hilux, fapt care probabil va fi pe placul fanilor acestui model. Materialele sunt mai bune, dar aerul de utilitara nu a disparut. Daca in cazul versiunii Single Cab acest lucru nu deranjeaza, la versiunea cu cinci locuri m-as fi asteptat la ceva mai mult. Ma deranjeaza impresia de santier pe care o degaja interiorul, dar poate ca este doar impresia mea. Putin dezamagit sunt insa de propulsorul 2.5 D-4D, care dezvolta doar 136 CP la 3.600 rpm si 260 Nm de la 1.600 rpm. La acest capitol, concurenta sta mult mai bine.

Desi gabaritul masinii si greutatea te pot duce cu gandul la realizari modeste in off-road, realitatea este cu totul alta. Hilux depaseste cu o dezinvoltura dezarmanta cam orice obstacol pe care te chinui sa i-l asezi in cale. Un atu in teren este garda la sol de 212 mm, diametrul de bracaj de 11,5 metri si unghiurile de atac si de degajare. Hilux este echipata cu o cutie manuala cu cinci trepte careia nu prea am ce sa ii reprosez. Pentru nostalgici, Hilux vine cu o surpriza placuta: niponii nu au renuntat la clasicul levier de selectare a regimului de rulare. Regimul 4x4 Low, insa, nu mi-a lasat impresia unei demultiplicari impresionante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO