PiaÅ£a auto se va schimba radical în perioada imediat urÂmăÂtoare, pornind de la creÅŸterea ponderii maÅŸinilor elecÂtriÂce la comerÅ£ul online ÅŸi apariÅ£ia inclusiv a unor „aboÂnaÂmenÂte“ la maÅŸini, este de părere directorul mărcii Volkswagen.
„Programul Rabla Clasic încă funcÅ£ionează în RoÂmâÂnia în condiÅ£iile în care nu mai este de actualitate iar tot mai multe ţări europene se pregătesc sau au legiferat deja interzicerea graduală a circulaÅ£iei maÅŸinilor cu motor termic. Dacă programul va continua în formula actuală nu vom face decât să stimulăm mai departe achiziÅ£ia de maÅŸini cu motoare termice. Pe diverse pieÅ£e deja este în plan prin proÂgramul Accelerate ca vânzările de maÅŸini electrice să ajungă la 70% până în 2025“, a explicat Bogdan Florea, brand manager Volkwagen autoturisme. Mai mult, ÅŸi în cazul programului Rabla Plus ajutorul de aproape 10.000 de euro este considerat a fi unul prea maÂre, în condiÅ£iile în care maÅŸinile devin tot mai acceÂsibile iar subvenÅ£ionarea a 50% din preÅ£ul unei maÅŸini reÂprezintă un procent mult prea mare ÅŸi unul care distorÂsioÂnează piaÅ£a.
„Acest prag de 45.000 de lei nu este unul sustenabil pe termen lung. Tehnologia devine mai accesibilă, iar dacă aplicăm modelul german, unde statul vine cu o susţinere de 6.000 de euro şi la care producătorii vin cu încă 50% susţinere din această valoare şi se ajunge la 9.000 de euro. Dacă şi la noi s-ar implementa un program similar atunci mai multe maşini ar beneficia de susţinere“, a explicat directorul mărcii.
Pe de altă parte, în cazul vânzărilor de flote, numărul de subvenţii acordate unei singure firme este limitat, astfel încât este blocată piaţa exact unde sunt volumele mai mari, firmele reprezentând 70% din piaţa auto locală, timp în care din cauza subvenţiei mari este afectată valoarea de revânzare a maşinilor electrice.