Auto

ZF Live. Andi Iancu, general manager Agil Trans: În primele două luni din an am observat o scădere a consumului de circa 20%

Autor: Miruna Diaconu

21.02.2023, 17:20 359

Anul trecut, Agil Trans a încheiat cu o cifră de afaceri de 1 milion euro.

Andi Iancu, general manager al companiei de transport Agil Trans, spune că efectele economice se re­flectă deja în consum, care a scăzut cu circa 20% în primele două luni com­parativ cu perioada de dinainte.

„Se vede o scădere a consumului. Noi simţim acest lucru, noi facem distribuţia la cererea oamenilor care îşi aprovizionează magazinele, ei au nevoie de o anumită marfă în maga­zine, dau o comandă, iar aceasta este dusă şi distribuită de noi. Se vede foarte clar că a scăzut, în ianuarie şi februarie, scăderea e de 20%“, spune Andi Iancu, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Agil Trans se ocupă cu distribuţia de produse atât alimentare, câ şi nealimentare.

Creşterea preţului la motorină este principala cheltuială a unei com­panii de transport, însă antreprenorul spune că nu a putut majora preţurile, care sunt stabilite deja în contracte.

„Începutul de an nu este grozav, trebuie să ţinem cont de inflaţie şi problemele din această perioadă. Nu am crescut tarifele pentru că avem con­tracte încheiate înainte de înce­perea acestor creşteri, tarifele trebuie păstrate“, spune el.

Având în vedere creşterea pre­ţurilor la combustibili, rentabilitatea unui transport devine tot mai mică.

„Pentru o maşină de tonaj greu, ren­tabil ar fi dacă ar parcurge 10.000 ki­lo­metri într-o lună. Costul unui kilo­metru cu o maşină de tonaj mare este între 3,5 lei şi 4,5 lei, un preţ care acoperă tot mai greu cheltuielile“, spune Andi Iancu.

Anul trecut, Agil Trans a încheiat cu o cifră de afaceri de 1 milion euro, în creştere faţă de anul anterior cu circa 60%. Compania are o flotă de 15 vehi­cule formată din maşini de mic, mediu şi mare tonaj.

Agil Trans se ocupă cu distribuţie în Bucureşti, iar una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă este lipsa forţei de muncă. Deşi ar dori să crească numărul şoferilor, spune Iancu, nu se mai găsesc atât de uşor oameni dispo­nibili. Salariile pentru un şofer variază în funcţie de categoria de maşină pe care o conduce, astfel un şofer cu permis pen­tru categoria B, care îi permite să conducă maini până în 3,5 tone, are un salariu cuprins între 2.500 lei şi 3.500 lei, pe când un şofer de tir poate câştiga între 4.500 lei şi 6.000 lei.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO