(auxiliar)

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank. Bogdan C. Niţu, TSG: Staţiile de carburant vor deveni huburi de mobilitate şi vor utiliza inteligenţa artificială

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank....

Autor: Bogdan Alecu

07.11.2023, 00:07 18

Benzinăriile din România vor avea în următorii ani nu doar benzină, motorină şi GPL, ci şi staţii de încărcare pentru maşini electrice, gaz natural lichefiat pentru ca­mioane şi hidrogen pentru maşinile electrice cu pilă de combustibil, iar acestea vor fi controlate de inte­ligenţa artificială.

„Mobilitatea astăzi în România înseamnă petrol şi energie electrică. În 4-5 ani însă, vom discuta şi despre hidrogen şi gaz natural lichefiat (GNL), în special pentru camioane. Colegii din cadrul TSG au instalat deja sute de staţii de GNL în Franţa, Germania sau Olanda şi avem de unde învăţa. Mai e o transformare – din simple staţii de alimentare, în huburi de mobilitate, locuri în care oamenii vin, se întâlnesc la o cafea sau să mănânce. Sunt staţii care vor avea certificare verde“, a spus Bogdan C. Niţu, managing director TSG România, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.

Mai mult, pentru a creşte gradul de siguranţă, deja în Europa de Vest sunt implementaţi senzori care pot detecta viitoare defecţiuni, astfel încât echipamentele să fie înlocuite înainte ca acestea să nu mai funcţioneze.

“Vom trece în următorii ani la mentenanţă predictivă. Vom instala senzori inteligenţi, controlaţi de inteligenţa artificială, care să ne permită să ştim când un echipament este aproape de momentul în care nu mai funcţionează. Vom înlocui piese înainte de a se strica vreo componentă. Deja astfel de tehnologii există, în vest sunt implementate deja. În viitor partea de mentenanţă se va transforma radical – astăzi avem echipaje de 2 oameni, iar în 5-7 ani vom putea vorbi de echipaje formate dintr-un om şi un robot. Preţul unui robot industrial a scăzut din 2007 până acum de la câteva milioane de euro, la 50.000 de euro acum. În 2-3 ani probabil se va duce în 25.000 – 30.000 de euro”, a spus directorul TSG România.

Pe de altă parte, pentru ca staţiile de încărcare pentru maşini electrice să funcţioneze corespunzător, acestea au nevoie atât de mentenanţă, cât şi de infrastructură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO