Bănci și Asigurări

ABN Amro planuieste ofensiva pe piata de retail peste 12-18 luni

24.05.2005, 18:54 17

ABN Amro planuieste sa lanseze o ofensiva puternica pe piata de retail in termen de aproximativ un an, un an si jumatate, dupa ce divizia sa dedicata clientilor individuali a incheiat primul an de operatiuni cu rezultate peste asteptari.

"Divizia de consumer banking a mers mai bine decåt ne asteptam in primul an, astfel ca rezultatele au fost peste ce ne planuisem. Bazat pe succesul din primul an, am creat un nou plan de dezvoltare, pe care l-am prezentat conducerii grupului la Amsterdam. Sper ca acesta sa fie aprobat, iar dupa aceea vom fi mult mai activi", a declarat pentru ZF Haris Hanif, general manager consumer banking.

El spune ca ABN va lansa o ofensiva energica pe piata de retail, care va include deschiderea de noi sucursale, dar si lansarea de noi produse si servicii, precum si implementarea de noi sisteme si tehnologii.

"Vom investi multi bani pe aceasta piata, iar lucrurile vor incepe sa se vada peste 12-18 luni", a mai spus Hanif.

Investitiile vor fi canalizate catre lansarea de servicii de internet-banking, phone-banking si mobile-banking, precum si crearea unei retele de ATM-uri.

"Vom fi foarte agresivi mai ales pe partea de finantari ipotecare. Pe långa dezvoltarea de noi sisteme si produse, intentionam sa recrutam multi oameni, pe care ii vom creste", a mai spus Hanif.

ABN Amro a lansat serviciile pentru populatie la jumatatea anului trecut, dupa ce s-a dovedit ca orientarea exclusiv pe segmentul de retail nu poate asigura sustenabilitatea cotei de piata. Påna la sfårsitul primului trimestru banca ajunsese la 5.000 - 10.000 de clienti pe segmentul de consumer banking, potrivit lui Hanif. La sfårsitul lui martie, ABN a operat de asemenea o reducere importanta a dobånzilor la creditele destinate clientilor individuali, påna la 13,5% pe an la lei.

"E un joc pe termen lung. Nu ne uitam la cifre, nu vrem sa fim cea mai mare banca. Dorim insa sa fim cei mai buni pe segmentele pe care operam", a apreciat Hanif.

La sfårsitul lui martie, ABN a lansat doua produse de economisire de tip unit-link in colaborare cu Aviva, destinate clientilor individuali. Planurile presupun economisirea lunara a unor sume incepånd de la 20 - 30 de euro (sau dolari), care vor finanta o polita de mica valoare, restul fondurilor mergånd in fonduri de investitii. Aviva a estimat un randament anual al investitiilor de 7% pe an.

ABN a mai lansat la inceputul lunii februarie un serviciu destinat clientilor corporativi, prin care le permite acestora accesul direct pe pietele valutara si monetara, astfel incåt acestia pot urmari cotatiile in timp real si genera ordine de plasare.

Banca avea planuita deschiderea in acest an a inca doua sucursale pentru a sustine activitatea pe segmentul de retail. In prezent, ABN opereaza in Romånia o retea de 15 sucursale.



Scaderea dobånzilor, mai intåi la BNR

Haris Hanif considera ca ritmul scaderii dobånzilor la creditele in lei este decis de banca centrala, prin politica pe care o promoveaza. "Scaderea dobånzilor este determinata de politica bancii centrale. Daca voi putea sa atrag fonduri la un cost de 3-4% pe an, atunci voi putea sa ofer finantari clientilor mei la o dobånda de 8% pe an", a comentat Hanif.

In prezent BNR se afla in pozitia de debitor net fata de sistemul bancar, atragånd fonduri din piata la o dobånda de 8% pe an. Dobånzile pe piata monetara la depozitele pe o zi oscileaza astfel intre 6,5% si 9% pe an. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO