Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, reprezentant al BNR în cadrul CSALB: Încă avem de la unele bănci o apetenţă mică de negociere cu clienţii prin CSALB şi este loc de îmbunătăţire. Avem o relaţie foarte bună cu BCR, BRD, iar cu legăturile foarte bune m-aş opri aici. Avem o relaţie bună cu Raiffeisen, cu Banca Transilvania, dar putea fi mai bună

Alexandru Păunescu, reprezentant al BNR în cadrul CSALB: Nu poate fi negociată radierea din Biroul de Credit de către un terţ. Această chestiune se rezolvă bilateral cu IFN-ul sau banca.

Alexandru Păunescu, reprezentant al BNR în cadrul CSALB: Nu poate fi negociată radierea din Biroul de Credit de către un terţ. Această chestiune se rezolvă bilateral cu IFN-ul sau banca.

Autor: Mircea Nica

07.02.2024, 00:05 583

♦ „Ceea ce îşi doresc cetăţenii de la bănci sunt renegocierea contractelor prin conversia creditelor, găsirea unei soluţii în ceea ce priveşte modalitatea de reducere a ratelor lunare, restituiri de sume, comioane, dobânzi, rezolvări pobleme generate de creşterea IRCC/ROBOR sau reeşalonarea scadenţelor. Acestea sunt lucruri normale, de aşteptat.“

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) încă înregistrează de la anumite instituţii de credit o apetenţă mai mică de negociere cu clienţii prin CSALB şi există loc de îmbunătăţire, a explicat Alexandru Păunescu, reprezentant al BNR în Colegiul CSALB, în cadrul conferinţei anuale a CSALB.

„Încă înregistrăm de la anumite instituţii de credit o apetenţă mică şi este loc de îmbunătăţire. Avem o relaţie foarte bună BCR, BRD, iar cu legăturile foarte bune m-aş opri aici. Avem o relaţie bună cu Raiffeisen, cu Banca Transilvania, dar putea fi mai bună“, a menţionat Alexandru Păunescu.

Pe de altă parte, cererile de soluţionare care vin la CSALB şi care au în vedere ştergerea din Biroul de Credit nu fac obiectul de activitate al Centrului pentru că doar banca sau IFN-ul pot rezolva o situaţie care are în vedere Biroul de Credit.

„Vorbim pe anul trecut de 2.932 de cereri din care 1.885 adresate băncilor şi 1.031 cereri adresate IFN-urilor. Din cererile adresate IFN-urilor sunt doar 4 dosare formate. Cumva este firesc să fie aşa având în vedere activitatea unei bănci şi cea a unui IFN. Este adevărat că şi numărul de cereri în relaţia cu IFN-uri se referă la celebra ştergere din Biroul de Credit care nu poate fi negociată la CSALB. Sunt peste 800 de cereri primite la CSALB din cele 2.932 pentru ştergerea din Biroul de Credit.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO