Bănci și Asigurări

Bancile extind campul de lupta pentru clienti si in universitati

Bancile extind campul de lupta pentru clienti si in universitati
30.10.2008, 14:28 31

Lupta bancilor pentru clienti incepe sa se mute din sucursale si media in universitati.

Tot mai multe banci incearca sa isi asigure potential pentru cresterea viitoare a portofoliului de retail prin atragerea studentilor, carora le ofera pachete speciale de produse si servicii, comisioane mai mici sau reduceri la platile cu cardul la comerciantii parteneri.
Printre bancile care au inclus in oferta lor pachete de produse special adresate tinerilor se numara BCR, BRD, ING. Alaturi de acestea, sunt banci care nu au promovat pachete speciale, ci au iesit doar cu o oferta de finantare de studii in strainatate, spre exemplu, Banca Transilvania, Unicredit Tiriac sau CR Firenze.
Studentii sunt considerati "parteneri strategici", in ideea de a fideliza un client de la primul lui contact cu sistemul bancar, in speranta ca va ramane alaturi de banca si cand va avea un potential de castig mai ridicat.
"Nu urmarim profitabilitatea imediata pe aceasta linie de afaceri. Este o investitie pe termen lung", admite Sorin Mititelu, directorul executiv al Directiei dezvoltare afaceri si produse retail din BCR. Banca a venit recent cu un pachet dedicat, care reuneste un cont curent cu card atasat si servicii de tranzactionare pe platformele de call-center si internet-banking. Aceasta este practic o revitalizare a unui proiect mai vechi.
Pachetul aduce tarife preferentiale - platile de facturi la bancomatele proprii si interogarile de sold nu sunt taxate, iar patru tranzactii sunt oferite gratuit in fiecare luna, cate doua pe platformele de internet si call-center.
Sorin Mititelu spune ca in prezent piata serviciilor pentru studenti este atomizata, mai multe banci avand oferte dedicate. BCR si-a planificat sa atraga 30% din cei 500.000 de studenti inclusi in invatamantul de zi, in orizontul urmatorilor trei ani, ceea ce i-ar asigura pozitia de lider pe acest segment.
BRD a incercat sa atraga studenti in portofoliul sau de clienti inca din 2005 prin lansarea unui card pentru studenti. Anul acesta si-a imbogatit oferta de produse destinate tinerilor, iar in prezent deruleaza o campanie prin care ofera, pana la 15 decembrie 2008, comision zero de administrare anuala a cardului in primul an de la accesarea pachetului destinat studentilor. Pachetul ofera un numar de 4 tranzactii gratuite pe luna, doua de interogare sold si doua de retragere de numerar, si o reducere de 20% la comisionul de acordare a creditelor pentru studenti.
Atat BRD, cat si BCR, au deschis chiar si agentii in cateva din marile centre universitare.
Cea de-a treia mare banca care anul acesta a incercat sa isi faca loc in segmentul studentilor este ING, care promoveaza cardul pentru studenti inca de la primul contact al clientului cu pagina web a bancii.
Singurele comisioane pe care trebuie sa le plateasca studentul posesor de card ING sunt la retragerea de numerar de la bancomatul altei banci si la accesarea serviciului de internet banking. Banca ofera o dobanda anuala de 8,25% la banii studentului din cont, care se plateste la sfarsitul fiecarei luni.
Strategia bancilor de a se apropia de studenti a mers pana la colaborarea cu asociatiile studentesti pentru promovarea produselor specifice.
 
 
Ce produse preferentiale ofera bancile mari studentilor?
 
  • BCR - credit pentru studii, pachet care include cont curent, card de debit, internet banking, mobile banking
  • BRD - credit pentru studii sau pentru finantarea programelor work and travel; pachet care include cont curent, card de debit, asigurare de bunuri, internet banking, mobile banking
  • Banca Transilvania - card de debit, credit pentru studii
  • UniCredit - credit pentru studii
  • ING - card de debit, cont curent, internet banking

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO