Bănci și Asigurări

Burduja: Media de varsta la divizia corporate a Raiffeisen este de 26 de ani

05.05.2008, 19:08 27

Presiunea pe piata resurselor umane pentru banci se creeaza artificial, dar ajunge sa dispara in mod natural pentru ca ascensiunea salariilor trebuie sustinuta de o ascensiune pe masura a veniturilor, iar veniturile au un potential de crestere conditionat de piata, spune Marinel Burduja, prim-vicepresedintele Raiffeisen Bank.
"Pun presiune cei cu interese mari, dar nu pot suporta la infinit costuri atat de mari. Au platit dublu si triplu pentru a lua oameni, oamenii nu au produs pe masura, iar salariile au revenit in jos. Cursa salariilor trebuie acoperita de cursa veniturilor. Daca veniturile nu cresc mai repede, cineva pierde bani, pentru ca veniturile nu pot creste decat in corelatie cu piata", afirma Burduja.
El sustine ca divizia corporate a Raiffeisen a fost in 2006 si 2007 o tinta pentru mai toate bancile din sistem care aveau nevoie de oameni.
"A fost cea mai mare problema pentru noi, insa in ultimele luni am reusit sa stabilizam personalul. Secretul mentinerii pozitiei pe piata a fost ca de 6-7 ani nu am schimbat nicio piesa de baza din echipa de corporate, iar aceasta ne-a asigurat o coloana vertebrala puternica si flexibila."
In 2007, Raiffeisen a pierdut circa 25% din personalul diviziei corporate conduse de Burduja. "Pentru orice entitate bancara ar fi o mare pierdere, insa am reusit sa angajam specialisti tineri intr-o perioada scurta de timp, i-am integrat foarte repede si deja performeaza. Fiecare bancher senior din echipa isi ia ucenici dintre cei nou veniti si avem o atmosfera frumoasa."
Burduja spune ca media de varsta in divizia sa a scazut la 26 de ani, considerand ca este o situatia unica in reteaua Raiffeisen International - insa sustine ca banca nu a pierdut niciun client important din cauza fluctuatiilor de personal.
Recent, a fost introdus un mecanism nou de stimulare a fortei de vanzare, denumita Formula 1. "Prin acest sistem avem posibilitatea sa monitorizam, sa cuantificam si sa evaluam rezultatele fiecarui component al echipei, cu fecventa semestriala."
Seful diviziei corporate a Raiffeisen spune ca schema de stimulare a vanzarilor le da angajatilor posibilitatea de a obtine castiguri in patru trepte, in functie de performante: "normal", "mult", "foarte mult" si "exceptional".
Burduja afirma ca banca investeste foarte mult in trainingul personalului. "Facem insa training exclusiv cu mijloace interne, ceea ce ne permite sa controlam costurile."
Bancherul sustine ca in afacerile cu clienti corporate trebuie pus si mult suflet pentru a iesi din zona performantelor medii si a fideliza clientela. "Fiecare afacere in corporate banking este si o afacere personala, iar clientul simte asta."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO