Bănci și Asigurări

Citi: Suntem deschisi la achizitii, dar pastram planul de crestere organica

Citi: Suntem deschisi la achizitii, dar pastram planul de crestere organica

Sanjeeb Chaudhuri (al doilea din stanga), CEO regional al Citi, a venit la Bucuresti pentru lansarea oficiala a ofertei de retail

14.10.2009, 23:20 44

Americanii de la Citi, prezenti pe piata locala de 13 ani, aulansat ieri oficial servicii complete pe zona de retail si isimentin strategia de dezvoltare organica, desi nu exclud o eventualaachizitie.

"Ramanem atenti la oportunitatile de achizitii, dar modelulnostru de crestere organica nu va fi afectat. In Ungaria, unde amlansat operatiunile in 1995, am ajuns lideri pe anumite segmente -carduri si wealth management", spune Sanjeeb Chaudhuri, CEO aldiviziei de consumer si commercial banking pentru Europa Centralasi de Est in cadrul Citi.

Momentan, Citi se bazeaza pe o retea de sapte agentiispecializate pe retail si inca opt branch-uri prin care oferaservicii universale, atat pentru clientii individuali, cat sipentru companii. In plus, banca are o forta de vanzari directe carereuneste in prezent 170 de ofiteri.

"In general acolo unde am facut investitii greenfield am inceputdin capitala, apoi ne-am extins, raspunzand cerintelor pietei.Modelul de distribuitie se schimba constant, in functie deraspunsul clientilor, ne adaptam", mai spune Chaudhuri.

Shahmir Khaliq, seful operatiunilor locale ale Citi, spune ca inprezent tinta este ca banca sa ajunga printre cei mai maritrei-cinci jucatori pe segmentele de carduri si wealth management,in conditiile in care are deja o pozitie de top in zona decorporate, unde are traditie.

"In Romania avem o strategie de crestere, dar suntem deschisi laoportunitati. Pana anul trecut preturile activelor erau destul demari. Acum, din cauza problemelor cu creditele neperformante siperspectivele de crestere a somajului, viitorul este destul deincert. Este mai bine sa continuam cu o strategie sigura",considera Khaliq. El spune ca Citi a avut o abordare prudenta inRomania, avand o lichiditate buna, creditele reprezentand doar 70%din valoarea depozitelor atrase, in timp ce indicatorul desolvabilitate este de 16%.

Investitia pe retail, pentru care s-a luat o decizie finala invara lui 2008, este planificata pe o perioada de sapte-zece ani.Khaliq spune ca grosul investitiilor pentru lansarea operatiunilorde retail au fost deja facute, insa nu a oferit o suma exacta,mentionand doar ca este de ordinul milioanelor de dolari.

Americanii, care in ultimii ani au avut o prezenta discreta penisa finantarilor pentru consum prin brandul CitiFinancial, si-auschimbat radical strategia, reorientandu-se acum spre clientii dinsegmentul affluent, pentru care vor oferi servicii detranzactionare, dar si wealth management.

Astfel, oferta are la baza doua pachete de produse si serviciide tranzactionare si economisire, unul dedicat clientilor culichiditati de cel putin 5.000 de dolari (sau 15.000 de lei),denumit CitiOne, iar al doilea pentru clientii cu averi de peste50.000 de dolari (sau 150.000 de lei), numit CitiGold. Pacheteleinclud acces la platformele de tranzactionare prin telefon siinternet, retrageri gratuite de numerar de la ATM-uri, asigurari decalatorie. Clientii Gold primesc o serie de beneficiinon-financiare, precum acces in zonele VIP pe Aeroportul Otopenisau la Ateneul roman, sau participarea la seminarii pe temefinanciare.

Sanjeeb Chaudhuri spune ca flexibilitatea relatiei cu banca esteprincipalul avantaj prin care Citi incearca sa se diferentieze deconcurenta. "Clientii din segmentul affluent sunt mai confortabilisa faca operatiuni bancare la distanta. Ei au adoptat deja acestmodel. Dar si clientii de masa, mai ales tinerii, incep sa fieatrasi de canalele alternative, cum este internet bankingul."

Care este avantajul Citi pe nisa gestionarii averilor? Chaudhuriafirma ca in prezent clientii pretuiesc cel mai mult un sfatechilibrat de la banca, iar Citi are avantajul ca nu vindepropriile produse de asset management, ci poate selecta cele maibune oferte de pe piata. "Astazi multi se orienteaza spre depozitebancare, dar cand dobanzile sunt in scadere, este greu sa batiinflatia pe termen lung. Noi le oferim clientilor o gama deplasamente alternative, dar fara sa ii impingem spre un produsunic."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO