Bănci și Asigurări

CSALB: Timpul mediu de negociere dintre consumator şi bancă a scăzut la 33 de zile anul trecut, de la 59 de zile în 2020

Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB

Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB

Autor: Cristina Bellu

23.03.2022, 10:41 66

Anul trecut, timpul mediu de soluţionare a unui dosar de conciliere dintre un consumator şi o bancă în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a fost de 33 de zile, faţă de 59 de zile în 2020 şi 55 de zile în 2019.

Practic, conciliatorii au ajuns la o rezolvare a problemelor semnalate de consumatori cu 40% mai rapid faţă de anii precedenţi, potrivit datelor CSALB.

“Timpul scurt în care se ajunge la o soluţie în cadrul unei negocieri vine pe fondul eficienţei în negociere: anul trecut, aproximativ 9 din 10 negocieri între consumatori şi bănci s-au încheiat cu împăcarea părţilor şi cu acceptarea soluţiilor”, spun reprezentanţii  CSALB.

Potrivit acestora, în 473 de negocieri părţile s-au împăcat şi doar în 71 de negocieri una dintre părţi a refuzat soluţiile propuse de conciliatorii Centrului. Totodată, în doar 8 situaţii una dintre părţi s-a retras din negociere, în comparaţie cu anul 2020, când au existat 36 de astfel de situaţii.

„Putem spune că eficienţa negocierilor se vede sub toate aspectele: timpul de soluţionare a scăzut la o treime din limita maximă recomandată de Ordonanţa care stă la baza înfiinţării CSALB. Anul trecut această eficienţă s-a văzut în numărul de negocieri încheiate cu succes, dar şi în valoarea beneficiilor obţinute din negociere. Ne-am apropiat de 2 milioane de euro beneficii din negociere într-un singur an”, spune Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

(Sursa: date CSALB)

Din datele CSALB rezultă că anul trecut s-a redus şi timpul mediu de redactare a unei cereri prin intermediul aplicaţiei online de pe site-ul instituţiei, care în 2021 a fost de doar 4 minute şi  14 secunde. Scăderea este de aproape un minut faţă de anul precedent când o cerere era completată pe site în 5 minute si 8 secunde.

„Reducerea timpului de redactare a cererii arată faptul că aplicaţia IT este mai accesibilă consumatorilor şi că aceştia sunt mai informaţi în legătură cu procedura concilierii, dar şi cu documentele care trebuie încărcate în cererea completată pe site-ul Centrului”, explică reprezentanţii  CSALB.

 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO