Bănci și Asigurări

Ella Kallai, economist-şef Alpha Bank România: Creditul comercial este a treia cea mai răspândită sursă de finanţare în România, fiind utilizat de 20% şi, respectiv, 18% din IMM-uri în 2022 şi 2021

 Ella Kallai: În cazul a 40% din companiile din România, 37% în Cehia, 35% în Polonia şi 23% în Ungaria principalul obstacol în obţinerea finanţării din surse externe a devenit costul finanţării.

Ella Kallai: În cazul a 40% din companiile din România, 37% în Cehia, 35% în Polonia şi 23% în Ungaria principalul obstacol în obţinerea finanţării din surse externe a devenit costul finanţării.

Autor: Mircea Nica

26.04.2023, 11:00 106

La aceste surse de finanţare au recurs 39% din firme în România, în timp ce în Cehia 23% din firme au utilizat aceste surse de finanţare, în Ungaria circa 21% din firme, iar în Polonia 40% din firme Cele mai relevante surse de finanţare pentru IMM-uri sunt liniile de credit, overdraft şi overdraft de card.

Principalele surse de finanţare pentru IMM-uri sunt liniile de credit, overdraftul şi overdraftul de card în România şi Cehia, în timp ce în Polonia sursa principală este leasingul, iar în Ungaria granturile, potrivit unei analize realizate de Ella Kallai, economist-şef al Alpha Bank România.

„În România toate sursele de finanţare cu excepţia factoringului, titlurilor şi acţiunilor emise au devenit relevante pentru mai multe IMM-uri în 2022. În Cehia sursele interne de finanţare şi creditul comercial au căpătat mai multă relevanţă, în Ungaria granturile şi liniile de credit au detronat leasingul, iar în Polonia leasingul şi liniile de credite conduc detaşat ca cele mai relevante surse de finanţare“, susţine Ella Kallai.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO