Bănci și Asigurări

Este oficial: ANAF anunţă un nou serviciu care va fi disponibil online

Este oficial: ANAF anunţă un nou serviciu care va fi...

Autor: Andreea Tobias

24.08.2020, 18:25 1036

Contribuabilii se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal, anunţă într-un comunicat ANAF. Oamenii sunt primiţi în sediile ANAF doar după ce li s-a luat febra şi doar dacă poartă mască. 

Serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziţia 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât şi pentru identificarea vizuală on-line pentru aprobarea înregistrării în Spaţiul Privat Virtual.

Pentru o scurtă perioadă de timp, serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galaţi, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunităţii extinderii acestuia.

Astfel, contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice se pot programa online la sediile administraţiilor judeţene ale finanţelor publice şi la administraţiile sectoarelor 1 – 6 ale Finanţelor Publice.

Contribuabilii, în funcţie de problemele pe care le au, vor fi primiţi de funcţionari fiscali.

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.

În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

Accesul oamenilor va fi permis numai după ce li s-a luat febra şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul). În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor.

„Precizăm că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităţilor fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecarui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri”, transmite ANAF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO