Bănci și Asigurări

Euroins îşi curăţă portofoliul, iar veniturile scad cu 20% la opt luni

Euroins îşi curăţă portofoliul, iar veniturile scad...

Autor: Anelis Baciu

24.09.2014, 00:00 214

Euroins, subsidiara locală a grupului bulgar Eurohold, a subscris prime în valoare de 83 milioane de euro în intervalul ianuarie-august, cu o cincime mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce vânzările şi-au continuat declinul în august. Asigurătorul a avut subscrieri de 9,2 milioane de euro în august, mai mici cu circa 8% faţă de aceeaşi lună din 2013, potrivit unui raport publicat de grup. Aproximativ 90% din subscrierile locale al bulgarilor vin din vânzarea de poliţe auto obligatorii (RCA). Afacerile pe acest segment au coborât cu circa 18% în primele opt luni şi au cumulat 75 milioane de euro. Cele mai accentuate scăderi însă au fost înregistrate pe segmentul asigurărilor auto facultative şi în cazul poliţelor property. Vânzările de asigurări Casco s-au redus cu 42% în intervalul ianuarie-august, până la 3,2 milioane de euro, în timp ce poliţele property au înregistrat o scădere a primelor subscrise de 56%, până la 2,7 milioane de euro. Eurohold pune scăderea businessului local pe seama schimbării politicilor de tarifare şi a reducerii expunerii pe segmentele cu risc ridicat. 

Tarifele pentru poliţele RCA au urcat în medie cu 10% în perioada ianuarie-august a acestui an, în timp ce în cazul poliţelor auto facultative Casco avansul a fost de 15%, potrivit Eurohold. Pe lângă România şi Bulgaria, Eurohold mai are operaţiuni în Macedonia. România este însă cea mai importantă piaţă pentu grupul bulgar, subscrierile fiind de circa patru ori mai mari decât cele din Bulgaria - piaţa-mamă. În Bulgaria  afacerile au urcat cu 9%, iar în Macedonia avansul a fost de 8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO