Bănci și Asigurări

KBC Consumer Finance: Nu cautam sa crestem peste noapte, ci mai intai trebuie sa ne dezvoltam distributia

KBC Consumer Finance: Nu cautam sa crestem peste noapte, ci mai intai trebuie sa ne dezvoltam distributia

Willem Hueting, CEO al KBC Consumer Finance: Vrem sa investim si in canalele de distributie ale viitorului, cum ar fi internetul, a carui importanta va creste semnificativ in anii urmatori. Potentialul internetului este foarte mare, pentru ca vanzarile magazinelor online cresc de zeci de ori de la un an la altul.

29.08.2008, 19:44 117

KBC Consumer Finance, compania de credite de consum a grupului belgian KBC, care si-a inceput activitatea in luna aprilie, estimeaza ca va acorda pana la sfarsitul acestui an credite in valoare de 20 de milioane de euro.
"Pana in prezent am acordat credite de cateva milioane de euro si suntem in linie cu planurile noastre initiale. Nu cautam sa ne crestem businessul peste noapte, anul acesta ne vom concentra pe dezvoltarea canalelor de distributie. Pana la sfarsitul anului estimez ca valoarea creditelor acordate va ajunge la 20 de milioane de euro, iar in 2009 se va tripla", afirma Willem Hueting, directorul executiv al KBC Consumer Finance.
Compania vinde credite de consum numai in lei, cu o dobanda anuala efectiva (DAE) de 22% in medie, care variaza in functie de client. "Mergem pe principiul ca imprumuturile trebuie acordate in moneda in care clientii isi castiga veniturile, altfel apare riscul valutar", spune Hueting.
KBC se bazeaza pe un mix de canale de distributie si isi vinde produsele prin intermediul agentilor proprii, al retailerilor si al brokerilor. "In prezent avem peste 250 de puncte de vanzare in magazine care vand produse ca electronice, electrocasnice, materiale de constructii sau mobila. De asemenea, lucram cu mai multi brokeri, printre care Inter Credit, care are o retea la nivel national, si ne vom construi propria echipa de agenti de vanzare, care va ajunge la 50-100 de oameni pana la sfarsitul anului", explica Hueting.
De asemenea, belgienii se vor extinde anul viitor pe internet, urmand sa acorde credite celor care cumpara din magazine online. "Vrem sa investim si in canalele de distributie ale viitorului, cum ar fi internetul, a carui importanta va creste semnificativ in anii urmatori. Oamenii educati, cu acces la calculatoare, vor folosi din ce in ce mai mult acest canal pentru a lua un imprumut. Potentialul internetului este foarte mare, pentru ca vanzarile magazinelor online cresc de zeci de ori de la un an la altul", sustine directorul executiv al KBC Consumer Finance.
El spune ca analizeaza posibilitatea lansarii unui credit auto si a unor carduri de credit, probabil co-branded, in prima parte a anului viitor si exclude deocamdata intrarea pe segmentul creditelor ipotecare. "Acum nu vedem nicio oportunitate in ceea ce priveste creditele ipotecare, dar vom continua sa monitorizam piata", afirma seful KBC Consumer Finance.
Hueting considera ca anul acesta piata creditelor de consum va creste cu 40%, iar pana la sfarsitul lui 2011 va ajunge la 20 de miliarde de euro.
KBC Consumer Finance are in prezent 95 de angajati, numarul acestora urmand sa ajunga la 175 pana la sfarsitul anului, iar in 2009 sa creasca pana la 350. "Investim mult in oameni dupa ce ii angajam, in special pentru ca pe aceasta piata este destul de greu sa gasesti angajati. Le oferim traininguri si diferite planuri de dezvoltare, nu doar bani, pentru ca oricand poate veni o companie care sa le dea mai multi bani", explica Hueting.
KBC intentioneaza sa isi extinda in perioada urmatoare reteaua teritoriala cu doua unitati in Bucuresti si cate una in Bacau, Craiova si Ploiesti. Compania este prezenta acum in Capitala si in Brasov.
Investitia initiala a grupului belgian in dezvoltarea companiei de credite de consum a fost de 12 milioane de euro, iar in anii urmatori s-ar putea dubla, sustine Hueting.
Inainte de a veni la conducerea companiei din Romania, olandezul Hueting, in varsta de 46 de ani, a fost membru al comitetului executiv al Raiffeisen International Bank din Cehia (2001-2006), iar anterior a lucrat pentru ABN Amro in Olanda si Ungaria ca director adjunct de marketing si management de produs. El a absolvit cursurile Open University Zwolle din Olanda in domeniul organizatiilor si al marketingului si detine o licenta de broker de asigurari.
KBC mai detine pe piata locala compania de brokeraj pe bursa KBC Securities, Romstal Leasing si brokerul de asigurari Ink. Romstal Leasing si Ink au fost preluate de KBC la sfarsitul lui 2006 pentru circa 70 de milioane de euro.
Piata de consumer finance este din ce in mai aglomerata de la un an la altul, cel mai nou jucator de pe acest segment fiind UniCredit Tiriac Bank, care a anuntat ca va infiinta o companie specializata, aceasta urmand sa devina operationala in toamna. Alte banci care detin subsidiare de consumer finance sunt BRD-SocGen, Raiffeisen, Banca Transilvania, Bancpost sau Citibank.
Cel mai mare jucator din aceasta piata este in prezent Cetelem, divizie a francezilor de la BNP Paribas. Cetelem a incheiat anul trecut cu credite in sold de 226 de milioane de euro si asteapta o crestere de 80% in acest an. In toamna, societatea va intra pe segmentul creditelor ipotecare.
Si americanii de la GE Money detin o companie de consumer finance, Ralfi IFN, iar recent Credex, companie detinuta de Dan Ostahie, proprietarul retailerului de electronice si electrocasnice Altex, a anuntat ca va oferi credite de nevoi personale, pe langa cele pentru achizitia de frigidere sau televizoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO