Bănci și Asigurări

Mastercard: România trebuie să se ralieze strategiei europene privind piaţa unică digitală

Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România

Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România

Autor: Departamentul Economic

31.10.2018, 12:29 156

România trebuie să se ralieze Strategiei Privind Piaţa Unică Digitală a Comisiei Europene, menită să asigure un acces mai bun al consumatorilor la bunurile şi serviciile digitale şi pe valorificarea la maximum a potenţialului de creştere a economiei digitale, consideră Mastercard.

Pentru ca România să poată răspunde provocărilor actuale într-o competiţie globală centrată pe inovare şi digitalizare, dar şi pentru a beneficia pe deplin de Piaţa Unică Digitală a Uniunii Europene, are nevoie să îşi asume o serie de măsuri strategice, apreciază compania, într-un comunicat.

Mstercard a lansat, cu ocazia unei mese rotunde organizată miercuri, Cartea Albă „Impactul guvernării digitale asupra societăţii româneşti”, în care propune o serie de măsuri menite să crească gradul de digitalizare al României care să atingă fiecare dintre următoarele dimensiuni: societate şi cetăţeni; economie digitală şi mediu antreprenorial; integrarea economiei digitale; e-guvernare şi infrastructură.

„În contextul progresului continuu la nivel tehnologic, necesitatea creşterii nivelului de digitalizare a României este, pentru noi, prioritatea numărul unu la nivel local, motiv pentru care acest obiectiv ar trebui să fie realizat prin intermediul unui parteneriat public-privat. De aceea am lansat Cartea Albă „Impactul guvernării digitale asupra societăţii româneşti”, prin care nu doar identificăm oportunităţi de dezvoltare, ci venim şi cu propuneri de implementare, inclusiv cu o abordare strategică în care invităm să se implice toţi actorii-cheie: instituţii publice, sector privat şi societate civilă”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Mastercard atrage atenţia asupra necesităţii de digitalizare a României şi ca urmare a rezultatelor ultimului raport DESI (Digital Economy and Society Index), care plasează ţara noastră pe ultimul loc în rândul ţărilor membre ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte gradul de digitalizare al economiei şi al societăţii. Comisia Europeană publică, anual, Digital Economy and Society Index, raport care analizează gradul de digitalizare al economiei şi al societăţii fiecăreia dintre cele 28 de ţări ale Uniunii Europene. Conform ultimului raport publicat, cea mai avansată ţară din acest punct de vedere este Danemarca, cu un scor agregat de 73,7%%. Media UE este de 54%%, iar România are un scor agregat de 37,5%, aflându-se pe ultimul loc.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO