Bănci și Asigurări

Rasvan Radu: Este un pic tarziu sa mai cumparam o banca

Rasvan Radu: Este un pic tarziu sa mai cumparam o banca

Rasvan Radu, CEO UniCredit Tiriac: In semestrul I am crescut per ansamblu mai repede decat piata, insa cresterea a fost mult mai mare pe corporate

03.09.2008, 17:38 16

UniCredit Tiriac Bank, membra a unuia dintre cele mai mari grupuri financiare italiene, a accelerat extinderea retelei de unitati, pregatindu-se sa treaca pragul de 200 in aceasta toamna odata cu lansarea operatiunilor de consumer finance si intrarea in forta pe zona clientilor IMM, afirma Rasvan Radu, presedintele executiv al bancii.
"Actionarii nostri - grupul UniCredit si Ion Tiriac - vor crestere rapida si exista o buna intelegere intre ei in privinta directiei de urmat. UniCredit are incredere in Romania, in conditiile in care focusul dezvoltarii este pe Europa de Est, dar cu un numar foarte limitat de tari, Romania fiind unica in zona prin dimensiuni."
In acest context, divizia de consumer finance ar urma sa fie lansata in aceasta toamna pe piata romaneasca inaintea altor piete unde se pregatea mai demult acest pas.
Seful UniCredit se declara multumit de cresterea retelei teritoriale, in conditiile in care in perioada 2006-2007 aceasta a stagnat pe fondul celor doua fuziuni succesive care au avut loc.
"Anul acesta deschidem peste 100 de unitati si in principiu vom ajunge la peste 200 in decembrie."
Radu considera ca, din punct de vedere strategic, "este un pic tarziu sa mai cumparam o banca" pentru a grabi si mai mult extinderea.
"Am vazut in cursul acestui an ca putem deschide unitati in conditii de pret foarte bune. Nu ne-ar interesa sa adaugam doar puncte de vanzare printr-o achizitie, fiind mai preocupati sa aducem active in unitatile deschise cu forte proprii."
De asemenea, seful UniCredit sustine ca banca "a pornit cu mare forta" pe zona IMM-urilor, in care operase in mod semnificativ doar fosta Banca Tiriac, nu HVB sau UniCredit. Nu in ultimul rand, se concentreaza pe dezvoltarea de noi produse de trezorerie.
Cel putin pana la lansarea activitatii de consumer finance, afacerile UniCredit continua sa se bazeze in principal pe sectorul corporate.
"In semestrul I am crescut per ansamblu mai repede decat piata, insa cresterea a fost mult mai mare pe corporate in conditiile in care am castigat noi clienti, ceea ce ne-a adus un castig de peste doua puncte procentuale la nivelul cotei de piata. Oricum, ca abordare noi suntem mai atenti la partea de risc, orientare care se vede si la alte banci mari, cu strategie pe termen lung."
Radu spune ca diferentele majore dintre ofertele corporate ale bancilor tin de calitatea oamenilor si de produse.
"Oferta pentru clientii corporate nu inseamna doar credite, creditul este doar un produs-ancora, la care trebuie adaugate produse de trezorerie si cash-management la care suntem foarte sofisticati pe baza expertizei UniCredit." Cat priveste pozitia ierarhica a UniCredit Tiriac Bank pe piata, Radu sustine ca singura unitate de masura avuta in vedere este cota la venituri si la profit. "Si cota de piata la credite este foarte importanta pentru asigurarea sustenabilitatii veniturilor si a profitului, insa nu ca indicator in sine. Cert este ca noi nu cumparam active, nu investim in sedii, activele noastre fiind rezultate din activitatea bancara."
Dupa trei ani marcati de fuziuni in care miscarile de personal au crescut foarte mult, seful UniCredit afirma ca vede o stabilizare pe pozitiile-cheie si la cartierul general.
"A ramas o volatilitate destul de mare in sucursale pentru ca sistemul bancar continua sa se extinda, oferta de angajati este limitata si cum noi investim mult in training, oamenii nostri sunt o tinta pentru competitori."
In acest context, Radu remarca slabirea calitatii serviciilor la nivelul intregului sistem bancar. "Nu cred ca migrarea personalului se va rezolva in 2009, dar macar va incepe sa se linisteasca."
La UniCredit el se asteapta ca deschiderea de noi unitati sa reduca presiunea acumulata pe anumite sucursale care au devenit foarte aglomerate. "Aglomerarea unitatilor si fluctuatiile de personal isi pun amprenta pe calitatea serviciilor, insa am luat deja masuri incepand cu divizionalizarea retelei pe servicii corporate si retail. De asemenea, incurajam clientii sa ia in calcul oferta noastra de Internet Banking pentru a economisi timp."
In perspectiva alegerilor parlamentare, Radu nu intrevede o influenta semnificativa a acestei perioade asupra businessului, care "nu mai este foarte legat de rezultatul alegerilor". "Mediul de business nu asteapta rezultatul alegerilor, ci asteapta infrastructura de care este atat de multa nevoie. Importanta este directia, nu cine castiga, si mai este important sa urmeze o perioada de stabilitate."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO