Bănci și Asigurări

Sondaj tbi bank: 80% dintre români preferă să cumpere electronice şi electrocasnice prin solutii de plată în rate

Sondaj tbi bank: 80% dintre români preferă să cumpere...

Autor: Roxana Rosu

12.12.2023, 10:48 115

Peste 80% dintre români spun că ar alege o soluţie de finanţare Buy Now Pay Later, cu 4 rate fără dobândă, pentru a cumpăra electronice şi electrocasnice, pentru a beneficia de un cost mai mic al finanţării într-un context economic delicat, potrivit unui sondaj realizat de tbi bank în rândul a 1.057 de respondenţi din întreaga ţară. 

Mai mult de 23% ar folosi BNPL pentru a merge în vacanţă, iar aproape 18% pentru a accesa servicii medicale. 

În plus, aproximativ 53% dintre subiecţi au declarat că preferă să ia mai multe împrumuturi de valori mici pentru achiziţii mai mici, care să fie rambursate în rate fără dobândă, şi doar 21% ar alege un împrumut mai mare, care să fie rambursat în rate cu dobândă.

„Consumatorii au fost nevoiţi să se adapteze în ultimul an la un context economic şi social mai complex. Ratele mai mari ale dobânzilor au reprezentat o mare problemă pentru cei mai mulţi dintre ei, aşa că au început să aleagă finanţarea în rate fără dobândă, iar BNPL este o opţiune excelentă în acest sens“, a declarat Gergana Staykova, Market Leader, tbi bank.

În ceea ce priveşte modalitatea pe care o consideră mai avantajoasă pentru a achiziţiona un produs, peste 41% au declarat că doresc să plătească în 4 rate fără dobândă, aproape 36% ar alege să achite integral în prima zi, iar 22% ar alege să plătească în mai multe rate, dar cu dobândă 0 pentru primele 4 rate. 

Aproximativ 84% dintre respondenţi au declarat că BNPL le permite să cumpere pe loc produse pe care altfel nu şi le-ar putea permite, iar aproape 70% consideră că, în majoritatea cazurilor, este o soluţie de finanţare de încredere. Aproximativ o treime dintre clienţi ar avea nevoie de peste 3.000 de lei prin finanţare BNPL, iar 22% ar dori maxim 1.000 de lei.  

Sondajul tbi bank privind percepţia românilor asupra finanţării a fost realizat la nivel naţional în perioada august-septembrie 2023 prin intermediul platformei iVox, pe un eşantion total de 1.057 de utilizatori de internet din România. Puţin peste 50% dintre participanţi sunt femei, ceva mai puţin de 75% au cel mult 45 de ani şi peste 87% locuiesc în mediul urban.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO