Bănci și Asigurări

TBI Bank, activă şi în România, raportează venituri de 95 mil. euro la şase luni din 2023, în creştere cu 28% an/an şi profit net de 18,4 mil.euro. Activele totale ale băncii s-au majorat cu 46%, la 1,2 mld. euro

Petr Baron, CEO al tbi bank

Petr Baron, CEO al tbi bank

Autor: Cristina Bellu

04.10.2023, 11:20 1275

TBI Bank, cu activităţi în România, Bulgaria, Germania, Grecia şi Lituania, a raportat pentru primul semestru al anului venituri de 95 milioane de euro, în creştere cu 28% faţă de perioada similară din 2022, în timp ce profitul net atins valoarea de 18,4 mil. euro.

La finalul lunii iunie, activele totale ale băncii se ridicau la 1,2 miliarde de euro, faţă de 830 milioane euro în S1/2022, echivalentul unei creşteri de 46% faţă de S1/2022.

În paralel, portofoliul de credite a atins valoarea de 915 milioane euro, plus 42% an/an, în timp ce depozitele atrase de tbi bank în prima jumătate a acestui an au avut o creştere solidă, peste cea a pieţei, ajungând la 911 milioane de euro.

Principalul motor al creşterii a fost portofoliul de depozite la termen din retail, unde creşterea a fost de 61% faţă de iunie 2022, spun oficialii băncii.

În perioada ianuarie-iunie, creşterea cheltuielilor instituţiei cu 25%, până la 46 de milioane de euro, a fost determinată în principal de creşterea accelerată a portofoliului de credite şi de investiţiile în noi linii de afaceri (cardul neon) şi noi pieţe (extinderea în Grecia).

„Cardul neon lansat în Bulgaria şi dezvoltarea constantă a canalelor de self-service (fluxuri de finanţare 100% online) pe toate pieţele noastre principale sunt cele mai bune exemple ale unei experienţe bancare de ultimă generaţie. Privind spre finalul anului 2023, vom continua să ne îmbunătăţim gama de produse şi să ne extindem reţeaua de comercianţi parteneri din România, Bulgaria şi Grecia”, spune Petr Baron, CEO al tbi.

Banca este prezentă cu soluţii de finanţare alternative în peste 21.000 de magazine online şi fizice ale partenerilor comerciali, pe principalele sale pieţe de activitate, România, Grecia si Bulgaria.

La nivelul portofoliului de clienţi, în S1/2023, banca a deservit 1,1 milioane de cereri de finanţare în România,  Grecia şi Bulgaria, de două ori mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2022.

În plus, 70% din cererile de credite retail au fost efectuate prin canale digitale 100% online (faţă de 48% în S1/2022).

Până în luna iunie a acestui an, banca a acordat aproape 320.000 de finanţări în valoare de 443 de milioane de euro, cu 35% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2022.

De asemenea, banca înregistrează o poziţie puternică şi din punct de vedere al lichidităţii, indicatorul LCR fiind de 389% (cu mult peste cerinţele de reglementare), iar rata de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 21,5%.

Operaţiunile tbi arată o disciplină mai bună în ceea ce priveşte gestionarea costurilor (47,6% raportul costuri/venituri), la care se adaugă o rentabilitate a portofoliului de credite de 21,4%, permiţând ratei de rentabilitate a activelor (ROA) şi ratei de rentabilitate a capitalurilor (ROE) să ajungă la 3,2% şi, respectiv, 19,2%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO