Bănci și Asigurări

ZF Live. Cristina Netea, head of value proposition & health business, NN România. Companiile de asigurări de sănătate provoacă casele de asigurări să ofere servicii de calitate, în condiţiile în care banii strânşi lunar sunt la acelaşi nivel

Cristina Netea, head of value proposition & health business, NN România: Asigurarea de sănătate depinde de două lucruri, odată de acoperire pentru că sunt mai multe module pe care clientul le poate avea, dar şi de vârsta asiguraţilor. Riscul este diferit şi atunci preţul este o combinaţie dintre aceşti factori. Asigurarea de sănătate este cam la 400 euro, 2.000 lei pe pe an în medie. Dacă vă luaţi acoperirea maximă şi toate modulele pe care le avem adică la 150-300 lei pe lună maxim.

Cristina Netea, head of value proposition & health business, NN România: Asigurarea de sănătate depinde de două lucruri, odată de acoperire pentru că sunt mai multe module pe care clientul le poate avea, dar şi de vârsta asiguraţilor. Riscul este diferit şi atunci preţul este o combinaţie dintre aceşti factori. Asigurarea de sănătate este cam la 400 euro, 2.000 lei pe pe an în medie. Dacă vă luaţi acoperirea maximă şi toate modulele pe care le avem adică la 150-300 lei pe lună maxim.

Autor: Mircea Nica

20.04.2023, 19:40 122

Un pachet complet pentru o asigurare de sănătate, care include atât serviciile medicale necesare, cât şi accesul rapid la doctorul pe care îl doreşte clientul, dar şi posibilitatea unui tratament în stăinătate pentru afecţiuni mai grave este de circa 300 lei pe lună, în funcţie şi de vârsta pe care o are asiguratul Acoperirea de bază este de 200.000 lei pentru spitalizare şi intervenţii chirurgicale pe an, la care se poate adăuga o acoperire pentru cancer, arsuri şi transplant care duce suma asigurată până la 700.000 lei pe an.

O poliţă de asigurări de sănătate variază între 150 lei şi 300 lei pe lună, în funcţie de nivelul de acoperire, dar şi de vârsta asiguratului, iar sumele asigurate pornesc de la 200.000 lei şi pot ajunge la 500.000 lei pentru afecţiuni mai grave, împreună cu un acces rapid la principalele clinici private, a spus Cristina Netea, head of value proposition & health business, NN Româ­nia, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Asigurarea de sănătate depinde de două lucruri, odată de acoperire pentru că sunt mai multe module pe care clientul le poate avea, dar şi de vârsta asiguraţilor. Riscul este diferit şi atunci preţul este o combinaţie dintre aceşti factori. Asigurarea de sănătate este cam la 400 euro, 2.000 lei pe pe an în medie. Dacă vă luaţi acoperirea maximă şi toate modulele pe care le avem adică la 150-300 lei pe lună maxim. Cu cât suntem mai tineri, cu atât prima este mai mică“, a spus Cristina Netea.

Ea a mai explicat că pentru acoperirea completă, care include şi zona de ambulatoriu, NN România are parteneriat cu reţeaua de clinici Regina Maria şi oferă un pachet destul de complet de servicii de ambulatoriu.

„Vorbim de acoperirea noastră de bază de spitalizare şi intervenţii chirurgicale, care oferă până la 200.000 lei suma asigurată pe an, plus o acoperire pentru cancer, arsuri şi transplant, al cărei nivel maxim de sumă asigurată este de 500.000 lei pe an. Deci acesta este pachetul complet la preţul pe care vi l-am precizat pentru acoperire integrală. Pe zona de ambulatoriu este foarte simplu. Clientul are la dispoziţie un call center medical sau o aplicaţie digitală în funcţie de cum îi e mai uşor asiguratului, sună, se programează, merge şi efectuează consultaţii, investigaţii, ce are nevoie, tot ce ţine de zona asta de servicii ambulatorii pe care le are incluse în pachet şi nu plăteşte absolut nimic atâta vreme cât serviciul este inclus“, susţine Cristina Netea.

Pe zona de spitalizare, din punctul de vedere al efortului clientului, situaţia este similară, iar clientul doar intră în aplicaţie, avizează evenimentul, se spitalizează şi are intervenţia chirurgicală, a mai adăugat Cristina Netea.

„Dacă a mers într-un spital partener şi aici noi avem peste 90% din spitalele  private în reţeaua noastră, nu plăteşte absolut nimic. Noi plătim direct, decontăm către către spital. Dacă totuşi alege să meargă într-un spital de stat, va primi o indemnizaţie zilnică pentru zilele de spitalizare pe care le stă. Deci chiar dacă nu plăteşte efectiv ceva la stat, clientul tot primeşte o indemnizaţie, o sumă de bani.“

Din perspectiva procesului, Cristina Netea susţine că procesul, pentru a fi cât mai simplu, se foloseşte call centerul Regina Maria sau aplicaţia.

„Este call centerul Regina Maria. Am zis să fie un proces cât mai simplu pentru clienţi. Să nu ne complicăm. Aplicaţia la fel este dezvoltată de Regina Maria. Clienţii au acces direct acolo, fiind asiguraţi prin poliţa de asigurare. Au direct acces acolo şi este un un efort minim din partea lor şi o experienţă destul de bună, digitală, fără prea multe probleme. La ambulatoriu nu avem Regina Maria ca partener principal pe zona de spitalizare.“

În ceea ce priveşte accesul efectiv la serviciile medicale, sunt momente rare în care dacă clientul vrea să meargă neaparat la un anumit doctor durata de programare este mai mare, mai ales dacă doctorul respectiv este foarte aglomerat, susţine Cristina Netea.

„Dacă clientul optează pentru un pachet mai ieftin, accesul este mai limitat, dacă optează pentru un pachet mai extins, bineînţeles că şi accesul este mai mare. Aici depinde foarte mult şi de preferinţa clientul şi de bugetul pe care îl are disponibil. De principiu, atunci când clienţii vor să meargă neapărat la un anumit doctor, pentru o anumită specialitate, durata de programare creşte pentru că poate doctorul respectiv este foarte aglomerat în perioada respectivă, dar altfel durata de programare pe specialităţi este destul de de mică şi nu am avut foarte multe cazuri. Noi încercăm să fie undeva la maxim 2-3 zile, maxim, pentru că până la urmă vorbim de produse de prevenţie.“

Din punctul de vedere al analizelor, în cadrul pachetului de 300 lei pe lună, care înseamnă acoperire integrală, sunt incluse majoritatea analizelor, iar consultaţiile sunt nelimitate.

„Ecografiile sunt acoperire, iar partea de imagistică, de RMN, CT, au un discount destul de mare inclus, de 50-70%, în funcţie de pachet. Acum suntem în discuţii să îmbunătăţim şi mai mult pachetele acestea, să mărim discount-urile. O să avem un produs revizuit“, a mai adăugat Cristina Netea.

Ea a mai spus că un procent destul de semnificativ din portofoliul NN este reprezentat de copii pentru că în cadrul asigurărilor mari pentru grupuri, pentru angajatori s-a dorit şi acoperire pentru copii.

„Copiii în momentul de faţă reprezintă un procent destul de semnificativ din portofoliul nostru. Asta şi pentru că, pentru o bună bucată de vreme, asigurările acestea mari pentru grupuri, pentru angajatori, care erau oferite angajaţilor, nu acopereau şi zona de copii. Şi atunci, cumva, clienţii noştri doreau, chiar dacă ei erau asiguraţi printr-o asigurare de grup, să-şi asigure şi copiii. Şi da, este un un segment destul de important din portofoliul nostru.“

Pe de altă parte, medicamentele nu sunt incluse decât în spitalizare, dar doctorii în regim de spitalizare sunt incluşi şi în afara spitalizării, susţine Cristina Netea.

„Ceea ce a fost foarte mult de interes şi am reuşit să includem în asigurarea noastră a fost zona aceasta de a doua opinie medicală în străinătate. Faptul că oamenii în momentele delicate nu ştiu dacă diagnosticul pe care l-au primit este corect sau nu, simt nevoia de un pic de ghidare şi practic prin această a doua opinie medicală, noi oferim acces la un doctor, un consilier, care să-i studieze cazul, încearcă să înţeleagă ce analize a făcut, dacă mai trebuie să mai facă anumite analize, îi dă recomandări pentru analizele respective şi îl ajută să întocmească dosarul medical care ulterior este trimis fie către un doctor din străinătate, fie către un doctor din România.“

Cristina Netea a mai explicat că în general, indemnizaţiile plătite în cadrul portofoliului companiei variază în funcţie de an şi poate să fie 20% sau 50% din volumul primelor brute subscrise.

„În 2020, atunci când a fost pandemia, oamenii au fost foarte reticenţi să meargă la doctor pentru că le era frică de ce se întâmpla în jur şi atunci au amânat cât au putut intervenţiile sau spitalizările care nu erau urgente. Deci, de principiu, în 2020, au fost în spitale doar urgenţele. După care a urmat 2021, unde lucrurile au stat total diferit. În 2021, cumva lucrurile au început să se acutizeze şi a fost nevoie să meargă şi a fost o diferenţă în ceea ce priveşte valoarea daunelor. Depinde foarte mult de context, depinde foarte mult de an, depinde foarte mult şi de maturitatea portofoliului. Cu cât ai o experienţă mai mare şi ai mai mulţi clienţi în portofoliu, clienţi mai vechi, cu atât încep să curgă daunele.“

În ceea ce priveşte sectorul de asigurări private, Cristina Netea a spus că în ultimii 5 ani piaţa s-a dublat efectiv, dar cu toate acestea România rămâne cu un deficit de protecţie foarte mare, pe penultimul loc în Europa.

„Deficit de protecţie înseamnă diferenţa dintre cât are o familie disponibil în cazul în care se întâmplă un eveniment neplăcut, că vorbim de un deces, că vorbim de o spitalizare, că vorbim de o intervenţie chirurgicală, şi cât au economisit efectiv şi pus deoparte pentru aceste evenimente şi cât au în realitate nevoie, dacă un astfel de eveniment se întâmplă. Studiile arată că o familie are nevoie de undeva la 90.000 lei pentru a trece mai departe pentru peste nişte evenimente mai grave care pot apărea şi atunci, cumva, construind pe faptul că interesul românilor a crescut destul de mult în în ultimii ani, începând cu pandemia, construind pe faptul că piaţa de asigurări de sănătate s-a dublat în ultimii 5 ani, dar că în continuare nivelul de protecţie rămâne destul de redus, noi credem că nivelul acesta de creştere al pieţei de la un an la altul se va păstra şi chiar este posibil să vedem o accelerare. Asta şi datorită faptului că interesul nu a crescut doar în zona de persoane fizice. Interesul a crescut foarte mult şi în rândul angajatorilor, care vor să ofere beneficii relevante pentru angajaţi, să-i fidelizeze şi să-i păstreze, în condiţiile în care în acest moment, în oraşele mari cel puţin vorbim de Bucureşti, de Cluj, rata de şomaj este foarte, foarte mică, aproape de zero. Şi atunci orice beneficiu extra la salariu este binevenit“, a mai explicat Cristina Netea.

NN Asigurări de Viaţă este liderul pieţei de asigurări de viaţă din România, cu un volum al primelor brute subscrise de 718 mil. lei în primele 9 luni din 2022, conform celor mai recente date ale ASF, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului 2021. Pe zona asigurărilor de sănătate, NN Asigurări de Viaţă se afla pe poziţia a patra în top 10, cu un volum al subscrierilor de 57 mil. lei, în creştere cu 11% faţă de primele 9 luni din 2021.

Cifre:

300 lei pe lună costă o poliţă de asigurare de sănătate cu acoperire completă la NN

500.000 lei  valoarea despăgubirii în baza poliţei de asigurare de sănătate cu acoperire integrală


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO