Burse - Fonduri mutuale

ABN Systems International, firmă care vrea să se listeze la BVB până la finele anului, încheie S1/2021 cu un profit net de 2,4 mil. lei, de peste opt ori mai mare faţă de S1/2020, la afaceri de 50 milioane de lei, plus 35%

ABN Systems International, firmă care vrea să se listeze la BVB până la finele anului, încheie S1/2021 cu un profit net de 2,4 mil. lei, de peste opt ori mai mare faţă de S1/2020, la afaceri de 50 milioane de lei, plus 35%

George Barbu, CEO al ABN Systems International

Autor: Cristina Bellu

29.09.2021, 11:00 625

Compania locală ABN Systems International, ce deţine brandul Tellur, integrator şi distribuitor de echipamente electronice şi accesorii telecom, a înregistrat venituri totale de 50 mil. lei (10 mil. euro), în primul semestru (S1) din 2021, în creştere cu 35%, comparativ cu S1/2020, în timp ce profitul net s-a situat la 2,4 mil. lei (480.000 de euro), de peste opt ori mai mare faţă de cel înregistrat în perioada similară a anului trecut.  

Evoluţia pozitivă a businessului a fost susţinută de vânzările pe pieţele externe, care au ajuns să reprezinte peste 52% din totalul cifrei de afaceri, în creştere puternică faţă de finalul anului trecut, când ponderea vânzărilor la export era cu puţin peste o treime.

În perioada ianuarie-iunie 2021, marja EBITDA s-a dublat, de la 2,5% (S1 2020) la 6,5% (S1 2021), confirmand ascensiunea, la nivelul ultimilor ani, a acestui indicator al eficienţei operaţionale, care a fost de 7,4%, în 2020 şi 2019, faţă de 6,2% (2018), respectiv 6,4% (2017).

Pe segmente de business, vânzările de produse B2B (Office şi Call Center), au înregistrat o creştere de 97%. Totodată, şi vânzările de produse IT, prin reselleri şi marile magazine online, au ajuns la 12 milioane de lei (2,4 milioane de euro), cu 70% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Rezultatele din primele şase luni ale acestui an atestă evoluţia excelentă a companiei noastre pe toţi cei patru piloni de business principali, respectiv vânzări pe pieţe externe, cu o pondere de peste jumătate din cifra de afaceri; vânzări B2B; distribuţie prin marile lanţuri de magazine; şi listarea de produse prin retaileri online specializaţi. Aceste creşteri înregistrate pe multiple direcţii de business sunt în acord cu strategia noastră de dezvoltare şi reprezintă o confirmare a faptului că aceasta a fost construită şi implementată cu succes şi în acord cu realităţile pieţei,” explică George Barbu, CEO al ABN Systems International. 

Compania intenţionează să se listeze la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), până la finalul acestui an, pentru a-şi finanţa dezvoltarea accelerată pe pieţele externe şi a-şi consolida poziţia pe piaţa autohtonă, prin accesarea unor noi nişe de business.

Demersurile pentru oferta premergătoare listării şi pentru procesul de listare vor fi făcute împreună cu TradeVille.

AFACERI DE LA ZERO