Burse - Fonduri mutuale

Agroland deschide primul magazin de tip MEGA din 2021, cu investiţie greenfield de 500.000 de euro

Agroland deschide primul magazin de tip MEGA din 2021, cu...

Autor: Tibi Oprea

04.02.2021, 14:28 1352

Agroland Business System, cel mai mare lanţ de magazine din România specializat pe segmentele de grădinărit, îngrijirea animalelor de companie şi hobby farming, a inaugurat primul magazin MEGA, dintre cele opt pe care planifică să le deschidă în 2021, în urma unei investiţii de aproximativ 500.000 euro, în care nu sunt incluse stocurile, potrivit unui comunicat al companiei.

Conform estimărilor, unitatea va genera venituri anuale de un milion euro, începând din 2022. Cea mai nouă unitate din reţea este situată pe Şoseaua Bucureşti-Urziceni nr. 254. Agroland MEGA Afumaţi ocupă o suprafaţă de 600 mp, are opt angajaţi şi o ofertă de peste 3.000 de produse. Aceasta este primul magazin MEGA din reţea deschis în urma unei investiţii de tip greenfield, in acest an.

Astfel, întregul proces a durat 12 luni, a pornit de la zero şi a inclus identificarea terenului în comuna Afumaţi, achiziţia acestuia şi obţinerea tuturor aprobărilor, construcţia propriu-zisă şi amenajarea spaţiului. Agroland MEGA Afumaţi este cel de-al şaptelea magazin de acest tip, din cadrul reţelei.

Conceptul Agroland MEGA este unic în România, a fost lansat în 2017, şi se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie şi hobby farming-ului, având o suprafaţă mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiţionale.

În noiembrie 2020, Agroland a încheiat un plasament privat de acţiuni prin care a atras 38,5 mil. lei (7,9 mil. euro). Totalul acţiunilor subscrise a fost de 4,85 ori mai mare decât oferta iniţială de 1.765.590 de acţiuni şi s-au înregistrat 139 de subscrieri. Metoda de alocare utilizată a fost pro-rata, iar preţul de vânzare a fost de 4,5 lei pe acţiune. Subscrierea minimă s-a ridicat la 99.000 lei, echivalentul a 22.000 de acţiuni.

Această ofertă de acţiuni survine la opt luni de la finalizarea unei oferte de obligaţiuni corporative, desfăşurată de Agroland în parteneriat cu TradeVille, prin care a fost obţinută o finanţare de 8.080.300 lei. Capitalul respectiv a fost parţial utilizat pentru dezvoltarea unui nou concept de magazine, Agroland MEGA, care se adresează atât clienţilor tradiţionali, cât şi celor cu venituri peste medie.

În urma încheierii plasamentului de acţiuni, evaluarea Agroland se situează la 10 milioane de euro, potrivit estimărilor reprezentanţilor companiei.

În prezent, Agroland are circa 250 de magazine tradiţionale cu suprafeţe cuprinse între 50 şi 150 mp. Acestea deservesc 400.000 de clienţi anual. Agroland a avut afaceri de 121 milioane de lei în S1/2020, cu 18% mai mari faţă de primele şase luni ale anului 2019, şi un profit net de 8,4 milioane lei, în creştere cu 59%, arată datele publicate la Bursă. Compania ţinteşte o listare de acţiuni până la finele anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO