Burse - Fonduri mutuale

Business internaţional. Creştere de 10% pe acţiunile Netflix după ce compania a obţinut 2,4 mil. abonaţi în T3/2022

Business internaţional. Creştere de 10% pe acţiunile...
Foto: Profimedia

Autor: Eduard Ivanovici

20.10.2022, 00:00 95

Netflix (NFLX) şi-a redus pierderile de abonaţi în T3/2022, cu 2,4 milioane de utilizatori noi în iulie-septembrie. Astfel, acţiunile NFLX urcau cu 10% la începutul şedinţei de tranzacţionare de ieri din New York, la 265,5 dolari pe unitate, conform MarketWatch.

Rezultatul din cel mai recent trimestru este de două ori peste estimările liderului industriei de streaming, care a ajuns astfel la 223 de milioane de abonaţi, cu 2,6% peste nivelul din aceeaşi perioadă de anul trecut. De asemenea, rezultatul a fost tras în sus de seriale precum Stranger Things şi Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story. Compania se aşteaptă să ajungă la 227 de milioane de abonaţi până la finele anului, se arată în raportul financiar. 

Profitul net al societăţii au scăzut de la 1,44 miliarde de dolari în T3/2021 la 1,4 miliarde de dolari anul acesta, iar profitul net per acţiune (EPS – earnings per share) a coborât de la 3,1 la 2,8 dolari, în contextul în care analiştii de pe Wall Street anticipau o scădere de până la 2,1 dolari. Gigantul din Statele Unite şi-a surprins investitorii în luna aprilie, când a anunţat o pierdere de peste 200.000 de abonaţi, venită pe fondul inflaţiei, războiului din Ucraina şi concurenţei tot mai acerbe din piaţa serviciilor de streaming.

În raportul financiar, Netflix avertizează că profitul şi veniturile ar putea scădea în T4 din cauza inflaţiei şi performanţei puternice a dolarului american. CEO-ul Reed Hastings susţine că prognozele pentru T4 sunt „rezonabile, însă nu fantastice”, adăugând că „trebuie să ne reluăm ritmul”. Pentru a adresa problema numărului de abonaţi, Netflix a dezvoltat, împreună cu Microsoft, un plan de abonament mai ieftin, bazat pe reclame, cât şi o modalitate de restricţionare a folosirii unui cont de către mai multe persoane. Noul tip de abonament, care include publicitate, va fi lansat luna viitoare în 12 pieţe. Acţiunile Netflix au pierdut 55,5% de la începutul anului, ceea ce se traduce într-o valoare de piaţă de 118,6 miliarde de dolari. Indicele bursier  S&P 500 s-a depreciat cu 23% anul acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO