Burse - Fonduri mutuale

Distribuţie pe Gustate, companie de distribuţie şi producţie de preparate din carne, vrea să atragă 2 milioane de euro printr-un plasament privat la BVB. Fondurile vor fi folosite şi pentru a cumpăra fabrica utilizată acum în chirie

Distribuţie pe Gustate, companie de distribuţie şi producţie de preparate din carne, vrea să atragă 2 milioane de euro printr-un plasament privat la BVB. Fondurile vor fi folosite şi pentru a cumpăra fabrica utilizată acum în chirie

Autor: Roxana Rosu

17.06.2021, 09:11 885

Distribuţie pe Gustate, companie de distribuţie şi producţie de preparate din carne care activează în sudul României, deţinută de Bogdan Asan-Mic, urmează să realizeze un plasament privat pe Bursa de Valori Bucureşti pentru a atrage două milioane de euro prin majorare de capital social.

Suma va susţine investiţiile planificate până la finalul 2022, printre care achiziţia fabricii pe care acum o utilizează în regim de închiriere şi extinderea reţelei de magazine.

Distribuţie pe Gustate este o companie de distribuţie şi producţie de preparate din carne care activează în zona Olteniei şi a Munteniei. Compania, lansată în 2011, a avut afaceri de 11,1 milioane de euro anul trecut.

Iniţial a activat doar pe segmentul de distribuţie, dar începând cu anul 2019 s-a extins şi pe zona de producţie a preparatelor din carne prin
dezvoltarea propriului brand, Mezeluri din Bănie.  

Plasamentul privat al acţiunilor nou emise de către Distribuţie pe Gustate pentru atragerea de capital este intermediat de compania de brokeraj Goldring. De asemenea, consultantul financiar al companiei Distribuţie pe Gustate este Valentin Nedelcu, fondator al Ştiinţa Banilor.

“Prin aceste fonduri vom creşte viteza procesului investiţional în două direcţii: achiziţia anul acesta a unei unităţi de producţie pentru preparate din carne în judeţul Dolj şi îmbunătăţirea costurilor de producţie şi pentru achiziţia de materii prime, ceea ce va creşte marja şi profitul companiei. De asemenea, o parte din sumă va fi folosită pentru digitalizarea firmei şi investiţii în marketing pentru creşterea brandului Mezeluri din Bănie. În viitorul apropiat avem în vedere şi extinderea propriei reţele de magazine în principalele oraşe din sudul României”, afirmă Bogdan Asan-Mic, acţionar şi administrator al Distribuţie pe Gustate.

Tranzacţia pentru achiziţia fabricii din judeţul Dolj urmează să fie finalizată în T2 anul acesta.

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 54 milioane de lei (11,1 mil. euro), în creştere cu 50% faţă de 2019 ca urmare a încheierii de contracte noi. De asemenea, compania a încheiat anul 2020 cu un profit net de 1,9 milioane de lei şi estimează un rezultat net de 4,4 mil. lei pentru anul 2021.

În prezent, Distribuţie pe Gustate are 128 angajaţi şi estimează să ajungă la 250, la finalul anului 2022.

“Pentru anul acesta ne-am bugetat o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de lei şi o îmbunătăţire a profitabilităţii. Creşterea profitului va fi determinată de faptul că o parte importantă din fondurile atrase prin acest plasament privat vor fi îndreptate către achiziţia de bunuri şi materii prime la preţuri semnificativ mai competitive decât în prezent”, adaugă Bogdan Asan-Mic.

Compania are o reţea de 14 magazine în oraşele Piteşti, Costeşti, Ploieşti, Drăgăşani, Balş, Craiova, Corabia, Târgu Jiu, Strehaia, Bucureşti. În următorii 3-5 ani, managementul companiei planifică să deschidă magazine şi depozite cash&carry în principalele oraşe din sudul României, acolo unde compania activează şi cu distribuţia proprie.

De asemenea, compania este în discuţii cu distribuitori, retaileri şi platforme de livrare astfel încât produsele Mezeluri din Bănie să fie distribuite la nivel naţional. Distribuţie pe Gustate are peste 1.500 clienţi business-to-business în judeţe precum Argeş, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Hunedoara, Teleorman, Prahova, Dâmboviţa, Ilfov.

În primul trimestru al anului 2021 brandul a trecut printr-un rebranding care a avut ca obiectiv schimbarea etichetelor, dar şi repoziţionarea brandului de preparate din carne. Printre iniţiativele companiei în zona de marketing se numără şi sponsorizarea echipei de fotbal CS Universitatea Craiova.

Familia Asan-Mic are şi alte afaceri în zona agroalimentară, Adriean Asan-Mic fiind unul dintre cei doi acţionari ai companiei Lactag, unul dintre cele mai mari businessuri româneşti din producţia de lactate şi mezeluri, intrată în insolvenţă în 2016.

AFACERI DE LA ZERO