Burse - Fonduri mutuale

Eurocopter, eliminata de la privatizarea IAR

Eurocopter, eliminata de la privatizarea IAR

Click pentru imaginea intreaga

23.04.2007, 18:49 16

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a respins oferta depusa de grupul Eurocopter pentru privatizarea IAR Ghimbav, motivand ca nu au fost indeplinite toate criteriile impuse in caietul de sarcini.
Eurocopter a fost singurul investitor care a depus, la finalul anului trecut, pana la termenul limita, o oferta pentru preluarea constructorului de elicoptere. Eurocopter colaboreaza deja cu IAR Brasov, impreuna cu care a infiintat o societate mixta in care grupul franco-german detine 51% din actiuni.
Perspectiva privatizarii facuse ca actiunile IAR sa fie unele dintre cele mai profitabile de la Bursa in ultimul an.
Potrivit unor surse oficiale citate de Mediafax, procedurile privind privatizarea IAR ar putea fi reluate, o decizie in acest sens urmand sa fie luata in perioada imediat urmatoare, in urma unor discutii intre reprezentantii AVAS si cei ai Ministerului Apararii. AVAS detine circa 65% din actiunile IAR.
"Situatia va fi reanalizata impreuna cu reprezentantii Ministerului Apararii, tinand cont ca singura oferta depusa pentru privatizarea IAR Ghimbav nu a putut fi acceptata", au declarat vineri, pentru Mediafax, surse oficiale.
AVAS nu a anuntat in mod oficial motivele pentru care Eurocopter a fost eliminata de la privatizarea IAR. Aceleasi surse au declarat insa pentru Mediafax ca institutia a respins oferta Eurocopter pentru ca aceasta a depus documente incomplete, existand unele probleme legate de garantarea ofertei.
Potrivit conditiilor AVAS, puteau participa la privatizarea IAR numai ofertantii care au avut o cifra de afaceri de minimum 50 de milioane de euro in 2005 si au prezentat un plan de afaceri pentru cel putin cinci ani, plan care sa contina investitii de minimum cinci milioane de euro.
In acelasi timp, ofertantii trebuia sa realizeze o majorare de capital cu contravaloarea investitiilor de mediu, de 1,6 milioane euro si sa aiba experienta de cel putin cinci ani in domeniul constructii si reparatii de nave si aeronave. Totodata, nu puteau participa la negocieri investitorii care aveau obligatii bugetare neachitate sau care au primit inlesniri la plata la buget si la utilitati.
IAR a obtinut anul trecut un profit net de 2,07 milioane de euro la o cifra de afaceri de 68,3 milioane de euro. Pentru prima data incepand din 2000, compania a hotarat sa acorde dividende in acest an, valoarea dividendului brut pe care societatea il va repartiza fiind de 0,1165 lei pe actiune.
Actionarii IAR au mai decis in acest an schimbarea din functia de director general a lui Ion Georgescu si inlocuirea lui cu Nicolae Banea, care a ocupat acest post pana in anul 2003. Georgescu a spus ca nu a fost demis "din cauza incompetentei", ci din motive care nu tin de abilitatile sale de conducere.
Actiunile IAR sunt listate pe piata RASDAQ, ultima tranzactie cu aceste titluri derulandu-se la pretul de 8,1 lei/actiune. La acest pret, capitalizarea bursiera a companiei este de 45,9 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO