Burse - Fonduri mutuale

Firma locală ABN Systems International, care deţine brandul Tellur, vrea să vină la bursă până la finalul anului. TradeVille, intermediarul listării

Firma locală ABN Systems International, care deţine brandul Tellur, vrea să vină la bursă până la finalul anului. TradeVille, intermediarul listării

George Barbu, CEO al ABN Systems International

Autor: Cristina Bellu

16.09.2021, 10:26 506

Compania locală ABN Systems International, ce deţine brandul Tellur, integrator şi distribuitor de echipamente electronice şi accesorii telecom, intenţionează să se listeze la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) până la sfârşitul acestui an, pentru a-şi finanţa dezvoltarea accelerată pe pieţele externe şi a-şi consolida poziţia pe piaţa locală, prin accesarea unor noi nişe de business.

Demersurile pentru oferta premergătoare listării şi pentru procesul de listare vor fi făcute împreună cu TradeVille, transmit reprezentanţii companiei.

„Suntem în punctul în care putem accelera semnificativ creşterea organică din ultimii ani,  folosind exporturile ca motor principal de creştere. (…) Mai avem nevoie de capital de lucru suplimentar, care devine necesar pe măsură ce adăugăm noi furnizori şi clienţi în portofoliu, din zeci de ţări, de pe trei continente. Astfel, soluţia atragerii de finanţare de pe piaţa de capital ni se pare cea mai adecvată pentru această etapă de dezvoltare, fiind convinşi că atât performanţele deja dovedite ale companiei, cât şi planurile ambiţioase de expansiune vor beneficia de încrederea investitorilor”, spune George Barbu, CEO al ABN Systems International.

Anul trecut, compania a raportat afaceri de peste 19,21 milioane de euro (93,57 milioane de lei) şi un profit de 1,17 milioane euro (5,7 milioane de lei), rezultate în creştere faţă de 2019. Totodată, vânzările B2B au crescut cu 70%, cele prin retaileri online cu 60%, iar vânzările în sistem marketplace cu 53%. 

Compania a găsit soluţii pentru a-şi îmbunătăţi indicatorii de profitabilitate, solvabilitate şi lichiditate, menţinând un ritm de creştere organică a business-ului de circa 10% pe an, din 2005 încoace. Indicatorul eficienţei operaţionale, marja EBITDA, a crescut, în ultimii doi ani, la 7,4% în 2020 şi 2019, faţă de 6,2% (2018), respectiv 6,4% (2017). 

Strategia de creştere a ABN Systems are în vedere patru piloni de business principali:  vânzări pe pieţe externe, cu o pondere de peste o treime din cifra de afaceri; vânzări B2B;  distribuţie prin marile lanţuri de magazine şi listarea de produse prin retaileri online specializaţi.

Pe lângă brandul propriu Tellur, creat în 2015 şi ale cărui vânzări sunt în ascensiune, deopotrivă pe plan intern şi pe pieţele externe, ABN Systems are parteneriate pe termen lung cu branduri precum Poly, Panasonic, Logitech şi altele. 

Compania este prezentă în peste 25 ţări, atât prin reţele de distribuitori, cât şi prin intermediul platformelor de retail online. Principalele pieţe externe sunt în Europa, America şi Orientul Mijlociu, în ţări precum Africa de Sud, Canada, Franţa, Germania, Israel, Italia, Mexic, Polonia, Spania, Suedia, Turcia, UK şi SUA.

Planurile de expansiune au în vedere atât creşterea pe pieţele unde ABN Systems este prezentă acum, cât şi accesarea de noi pieţe în state din Europa de Vest, ţările din fosta URSS, Orientul Apropiat şi America de Sud.

AFACERI DE LA ZERO