Burse - Fonduri mutuale

Popp incearca sa atraga investitori in Impact cu publicitate in ziare la actiuni

13.05.2008, 19:36 19

Dezvoltatorul imobiliar Impact Bucuresti (IMP), controlat in proportie de aproape 30% de omul de afaceri Dan Ioan Popp, a publicat ieri intr-un cotidian de mare tiraj o reclama in care isi promoveaza direct actiunile listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), aceasta fiind una dintre primele initiative de acest gen ale unei companii listate pe Bursa.
Demersul vine in contextul in care actiunile Impact au scazut de peste doua ori de la inceputul acestui an, suferind una dintre cele mai drastice corectii din randul actiunilor cotate.
Pana in prezent, promovarea in mass-media se realiza in special pentru ofertele de listare a actiunilor companiilor pe piata reglementata, sau in cazul ofertelor derulate de anumiti investitori pentru cumpararea/vanzarea unor pachete de actiuni, care sunt destul de frecvente.
In textul reclamei, Impact face referire la indicatorii de analiza fundamentala ai companiei, respectiv pretul raportat la valoarea activelor nete estimate pentru acest an (P/NAV) si altor indicatori fundamentali comparati cu cei ai companiilor de profil din strainatate, care, spun ei, favorizeaza investitiile la Bursa in actiuni si arata potentialul de crestere al activitatii Impact.
"Noi consideram ca una dintre sarcinile managementului companiei este sa promoveze interesele actionarilor si pietei de capital insesi. Cu aceasta ocazie am vrut sa informam, sa facem o prezentare mai clara a mediului si bazei economice a activitatii noastre", spune Dan Ioan Popp, directorul general si principalul actionar al Impact Bucuresti.
Unii analisti din piata considera ca rezultatul acestui demers ar putea sa nu fie cel scontat de conducerea companiei in conditiile in care cei care cunosc semnificatia acelor indicatori ii cunosc si pe cei ai companiei de dezvoltare imobiliara Impact, iar cei care nu sunt investitori pe piata de capital nu-i inteleg oricum.
"Pe de o parte rolul managementului companiei este acela de a promova interesele si sa maximizeze averea actionarilor care este data efectiv de valoarea de piata si pretul actiunilor. Cu toate acestea, din experienta mea, in general, managementul companiilor evita sa se pronunte direct asupra pretului si evaluarii actiunilor proprii, lasand acest lucru la latitudinea investitorilor, analistilor si promovand in schimb profitabilitatea companiei, cota de piata, evolutia indicatorilor privind profitul, afacerile", spune Iulian Panait, presedintele societatii de consultanta in investitii KTD Invest.
Reprezentantii Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM) spun ca demersul companiei Impact de a-si promova actiunile in presa nu incalca reglementarile pietei de capital.
"Atat timp cat informatiile si datele prezentate de companie sunt corecte, nu reprezinta nicio dezinformare sau inducere in eroare si nu incalca nicio reglementare", a declarat Victor Stanila, purtator de cuvant al CNVM.
Actiunile Impact Bucuresti au inchis sedinta de ieri la acelasi pret din ziua precedenta, de 0,226 lei/actiune, nivel la care capitalizarea companiei este de aproape 123 mil. euro. La inceputul anului, actiunile Impact erau cotate la 0,5 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO