Burse - Fonduri mutuale

Preluarea Flanco creste pierderile Flamingo

Preluarea Flanco creste pierderile Flamingo
14.08.2006, 18:37 25

Flamingo International, unul dintre principalii jucatori pe piata de retail din Romania, a incheiat primul semestru al anului cu o pierdere de 4,2 mil. euro fata de un profit net de circa 33.400 de euro in perioada similara a anului trecut, potrivit standardelor internationale de raportare financiara.
Rezultatele la sase luni ale grupului Flamingo le includ, pentru prima data, si pe cele ale retailerului de electronice si electrocasnice Flanco, preluat in acest an. Datele Flanco au fost incluse doar pentru perioada mai-iunie, dupa finalizarea achizitiei.
O mare parte din pierderea raportata a fost cauzata de rezultatul inregistrat de Flanco, in conditiile in care pe datele neconsolidate Flamingo International avea o pierdere de 1,74 milioane de euro. Oficialii Flamingo spuneau totusi ca se asteapta ca grupul sa inregistreze pierdere si la finalul trimestrului al doilea, cand cele doua entitati urma sa prezinte rezultatele consolidate.
Preluarea Flanco nu este asteptata, de altfel, sa influenteze pozitiv profitabilitatea grupului in acest an, prognoza conducerii Flamingo pentru rezultatul pe 2006 indicand o pierdere de cel mult 2 milioane de euro.
Grupul Flamingo include compania- mama Flamingo International si subsidiarele acesteia, Flanco International, Flamingo Computers si Flamingo Distribution Center.
Pe primul trimestru al anului, Flamingo International separat inregistrase o pierdere de 0,85 milioane de euro.
In trecut, atat pentru Flamingo, cat si pentru Flanco, profitabilitatea era scazuta sau negativa in prima parte a anului, compania inregistrand cea mai buna profitabilitate la finalul anului.
Potrivit conducerii Flamingo, rezultatul la sase luni a fost afectat in principal de scaderea profitului din vanzari si inregistrarea unui nivel ridicat al costurilor generale si administrative.
Scaderea profitului din vanzari a fost determinata de diminuarea adaosului comercial practicat de grup cu scopul de a castiga cota de piata intr-un mediu extrem de concurential, iar pe de alta parte, cu intentia de a improspata stocurile de marfa prin eliminarea celor vechi, in dorinta de a pregati varful de sezon cu produse "sanatoase", au precizat reprezentantii Flamingo intr-un raport transmis la Bursa.
Costurile generale si administrative au avut un nivel ridicat in prima parte a anului mai ales datorita unor cheltuieli care nu sunt repetitive, spun oficialii grupului, si care au fost generate de eforturile de redimensionare a portofoliului de magazine si de procesul de integrare a Flanco.
Conducerea Flamingo a spus ca aceste costuri au fost acoperite in cea mai mare parte in primul semestru, in a doua parte a anului, nivelul cheltuielilor fiind asteptat sa scada semnificativ. Cheltuielile totale ale grupului Flamingo au atins in primele sase luni 54,8 milioane de euro, in crestere cu 73% fata de aceeasi perioada din 2005. Din acestea, cheltuielile din exploatare au insumat 53,3 milioane de euro, in crestere cu 71%.
Pe primul semestru, grupul Flamingo a realizat o cifra de afaceri de 47,7 milioane de euro, in crestere cu 54% fata de afacerile din perioada ianuarie-iunie a anului trecut.
Pentru acest an, conducerea Flamingo estimeaza realizarea unei cifre de afaceri de 150-160 de milioane de euro.
Potrivit estimarilor companiei, piata de produse electrocasnice si IT&C a inregistrat un inceput de an sub nivelul anului anterior, cu o scadere cu circa 10-15% a vanzarilor.
Conducerea Flamingo considera cauzele acestei scaderi ca fiind mai degraba unele conjuncturale, intre aceste cauze fiind comutarea temporara a obiectivelor de achizitie ale romanilor sau inasprirea conditiilor de acordare a creditelor de consum.
Pe o piata in scadere, Flamingo a reusit sa castige cota de piata, avand o evolutie peste nivelul pietei pe toate gamele semnificative de produse, potrivit reprezentantilor grupului.
In acest context, Flamingo estimeaza ca va castiga 2-3 puncte procentuale la nivelul cotei de piata pana la finalul anului si va ajunge astfel sa detina 20% din piata.
Actiunile Flamingo sunt listate la Bursa, ultima tranzactie cu aceste titluri derulandu-se la pretul de 0,353 lei/actiune. La acest pret, capitalizarea bursiera a companiei este de 78,2 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO