Daimler AG este primul producător european de automobile care îşi anunţă datele financiare pentru T4 din 2018. Producătorul Mercedes îşi reduce dividendele pentru prima oară în nouă ani şi prevede o “uşoară” creştere a veniturilor înainte de dobânzi şi taxe pentru anul 2019, în contextul în care profitul net în 2018 a scăzut cu 29%, potrivit Bloomberg.
Producătorul german de automobile Daimler AG pregăteşte un program "cuprinzător" de reducere a costurilor în contextul în care compania se confruntă cu tensiunile comerciale dintre China şi SUA, cu cerere în scădere la nivel european şi nord-american şi cu cheltuieli uriaşe privind dezvoltarea vehiculelor electrice.
“Mediul va rămâne extrem de concurenţial în 2019”, a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al companiei. “De aceea trebuie să continuăm să lucrăm intens la eficienţa noastră”, a mai spus Zetsche în ideea în care profitabilitatea este o “premisă” a investiţiei în noi tehnologii.
Zetsche a prezentat datele financiare ale Daimler pentru ultima oară şi nu a specificat cât de mult vor fi reduse costurile. În urma previziunilor pentru 2019, care includ o uşoară creştere a veniturilor, acţiunile companiei de automobile au scăzut pe bursa din Frankfurt cu 3,6%, la 51,17 euro pe acţiune. Acţiunile emitentului au înregistrat în ultimul an o scădere de 26%, evaluând compania la 55 de miliarde de euro.
Daimler – cel mai mare producător mondial de camioane – şi-a exprimat îngrijorările legate de riscurile geopolitice şi încetinirea economiei globale în 2019, aşteptându-se la o cerere slabă în acest an, dar la cheltuieli de investiţii mari. Pentru 2019, Daimler se aşteaptă la o marjă de profit între 6% şi 8%, sub nivelul de target, iar până în 2021 vor să se întoarcă la intervalul 8-10%.
Compania a propus dividende de 3,25 euro pe acţiune, prima reducere, de 11%, din 2010 încoace. În mai, acţionarii vor vota o nouă structură corporativă pentru a oferi maşinilor, camioanelor şi unităţilor de servicii mobile mai multă independenţă şi pentru a accelera procesul de luare a deciziilor în contextul în care noii concurenţi de pe piaţă precum Tesla sau Waymo (Alphabet – companie mamă) exercită presiuni asupra industriei tradiţionale de automobile.
“Ambiţia noastră este clară”, a declarat Zetsche. “Vrem să modelăm transformarea tehnologică de la bază”.