Burse - Fonduri mutuale

Profit de 25,5 mil. lei pentru producătorul de vinuri Purcari în S1/2023, în creştere cu 22% an/an, la afaceri de 162 mil. lei, plus 30%. În România, vânzările companiei au crescut cu 40% an/an

Profit de 25,5 mil. lei pentru producătorul de vinuri...

Autor: Cristina Bellu

24.08.2023, 09:05 580

Producătorul de vinuri Purcari (WINE) a înregistrat în primul semestru din 2023 venituri de 161,4 mil. lei, mai mari cu 30% faţă de perioada similară din 2022, în timp ce profitul net s-a majorat cu 22% la 25,5 mil. lei.

Rezultatele au fost publicate joi dimineaţă la Bursa de Valori Bucureşti, acolo unde Purcari are o capitalizare de 466 mil. lei, după o creştere de 36,8% a acţiunilor anul acesta.

Profitul net raportat pentru T2/2023 a fost de 12,8 milioane lei, similar cu cel înregistrat în T1/2023.

Totodată, rezultatul din activitatea operaţională a crescut doar cu 4% an/an, până la 31,1 milioane lei in primele sase luni ale anului, ca urmare a scaderii marjei brute de la 47% la 41%, aceasta fiind inca sub presiunea costului ambalajului si a costului mai ridicat al vinului vrac din perioada 2020-2021, specifică raportul companiei.

Vânzările din afacerea de baza au ajuns la 145 milioane lei, in crestere cu 29% faţă de perioada similara a anului trecut. Piaţa din România a contribuit cel mai mult la această evolutie, cu plus 40% an la an. În paralel, piaţa din Republica Moldova a crescut cu 11% an la an.

Un impact pozitiv asupra vanzarilor a fost asigurat de vanzarile din Bulgaria, dupa consolidarea noii filiale Angel’s Estate, cu vanzari de 4,5 milioane lei fata de zero in 2022.

Noul segment de afaceri - servicii de management al reciclarii deseurilor - a adaugat aproximativ 13,2 milioane de lei la veniturile totale

„Suntem încântaţi să vedem o creştere continuă şi puternică a veniturilor de 30%, pentru al doilea trimestru consecutiv. De asemenea, vedem premise bune de îmbunătăţire a marjelor începând cu al doilea semestru. În general, simţim că suntem într-o poziţie puternică, majorând cota de piaţa pe fondul slăbiciunii economice generale din lume”, spune Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PCL.

Evoluţia vânzărilor pe principalele pieţe şi branduri:

♦ România: vânzările au crescut cu 40% an la an. Performanta foarte puternica pentru toate brandurile din portofoliu - brandul Purcari plus 47%, brandul de brandy Bardar plus31% si brandul Crama Ceptura plus 24%;

♦ Moldova: creştere moderata de 11% an la an, dar brandul Purcari creste mai rapid cu 20% an la an;

♦ Polonia: veniturile raman constante. O crestere de pret cu 15% la Bostavan – un brand in segmentul econom, agenerat o scadere de 13% a cantitatilor vandute;

♦ Asia: revenirea pietei dupa Covid-19 s-a oprit in mod imprevizibil, iar vanzarile din T2/2023 au inregistrat o scadere cu 82%, ceea ce a dus la o scadere a vanzarilor cu 58% in S1/2023;

♦ Cehia si Slovacia: pietele si-au revenit dupa primul trimestru slab. Grupul incearca sa prioritizeze marja, deoarece o crestere de 5% a pretului mediu a condus la o scadere cu 5% a volumelor pentru marca sa principala Bostavan.

♦ Ucraina: Veniturile in T2/2023 aproape s-au dublat comparativ cu T1/2023, rezultând un S1/2023 puternic, dar încă sub vânzările din S1/2021, înainte de declanşarea războiului

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO