Burse - Fonduri mutuale

Profit de 25,5 mil. lei pentru producătorul de vinuri Purcari în S1/2023, în creştere cu 22% an/an, la afaceri de 162 mil. lei, plus 30%. În România, vânzările companiei au crescut cu 40% an/an

Profit de 25,5 mil. lei pentru producătorul de vinuri...

Autor: Cristina Bellu

24.08.2023, 09:05 588

Producătorul de vinuri Purcari (WINE) a înregistrat în primul semestru din 2023 venituri de 161,4 mil. lei, mai mari cu 30% faţă de perioada similară din 2022, în timp ce profitul net s-a majorat cu 22% la 25,5 mil. lei.

Rezultatele au fost publicate joi dimineaţă la Bursa de Valori Bucureşti, acolo unde Purcari are o capitalizare de 466 mil. lei, după o creştere de 36,8% a acţiunilor anul acesta.

Profitul net raportat pentru T2/2023 a fost de 12,8 milioane lei, similar cu cel înregistrat în T1/2023.

Totodată, rezultatul din activitatea operaţională a crescut doar cu 4% an/an, până la 31,1 milioane lei in primele sase luni ale anului, ca urmare a scaderii marjei brute de la 47% la 41%, aceasta fiind inca sub presiunea costului ambalajului si a costului mai ridicat al vinului vrac din perioada 2020-2021, specifică raportul companiei.

Vânzările din afacerea de baza au ajuns la 145 milioane lei, in crestere cu 29% faţă de perioada similara a anului trecut. Piaţa din România a contribuit cel mai mult la această evolutie, cu plus 40% an la an. În paralel, piaţa din Republica Moldova a crescut cu 11% an la an.

Un impact pozitiv asupra vanzarilor a fost asigurat de vanzarile din Bulgaria, dupa consolidarea noii filiale Angel’s Estate, cu vanzari de 4,5 milioane lei fata de zero in 2022.

Noul segment de afaceri - servicii de management al reciclarii deseurilor - a adaugat aproximativ 13,2 milioane de lei la veniturile totale

„Suntem încântaţi să vedem o creştere continuă şi puternică a veniturilor de 30%, pentru al doilea trimestru consecutiv. De asemenea, vedem premise bune de îmbunătăţire a marjelor începând cu al doilea semestru. În general, simţim că suntem într-o poziţie puternică, majorând cota de piaţa pe fondul slăbiciunii economice generale din lume”, spune Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PCL.

Evoluţia vânzărilor pe principalele pieţe şi branduri:

♦ România: vânzările au crescut cu 40% an la an. Performanta foarte puternica pentru toate brandurile din portofoliu - brandul Purcari plus 47%, brandul de brandy Bardar plus31% si brandul Crama Ceptura plus 24%;

♦ Moldova: creştere moderata de 11% an la an, dar brandul Purcari creste mai rapid cu 20% an la an;

♦ Polonia: veniturile raman constante. O crestere de pret cu 15% la Bostavan – un brand in segmentul econom, agenerat o scadere de 13% a cantitatilor vandute;

♦ Asia: revenirea pietei dupa Covid-19 s-a oprit in mod imprevizibil, iar vanzarile din T2/2023 au inregistrat o scadere cu 82%, ceea ce a dus la o scadere a vanzarilor cu 58% in S1/2023;

♦ Cehia si Slovacia: pietele si-au revenit dupa primul trimestru slab. Grupul incearca sa prioritizeze marja, deoarece o crestere de 5% a pretului mediu a condus la o scadere cu 5% a volumelor pentru marca sa principala Bostavan.

♦ Ucraina: Veniturile in T2/2023 aproape s-au dublat comparativ cu T1/2023, rezultând un S1/2023 puternic, dar încă sub vânzările din S1/2021, înainte de declanşarea războiului