Burse - Fonduri mutuale

Raiffeisen: Bursa de la Bucureşti are nevoie de promovare şi de investitori care să dea drumul la lichiditate

Autor: Roxana Rosu, Ioana Tudor

07.01.2015, 00:06 482
Bursa de la Bucureşti va rămâne conectată la evenimentele de pe pieţele internaţionale, iar una dintre condiţiile creşterii acesteia este atragerea investitorilor, în special a celor de retail, care să contribuie la creşterea lichi­dităţii şi, implicit, a atrac­tivităţii bursei. Indicele de referinţă BET, al celor mai lichide companii listate la Bu­cureşti, a avansat cu 9% anul trecut şi mai are de recuperat 34% pentru a atinge maximele de dinainte de criză.
 
„Avem o piaţă subevaluată, dar şi bariere la intrarea în piaţă, cum e lichiditatea redusă. Ca să poţi avea o creştere mare trebuie să ai muşterii. Este nevoie de pro­movare şi de investitori care să dea drumul la lichiditate“, a afirmat Mihai Lazăr, şeful diviziei de vânzări acţiuni la Raiffeisen Bank, în emisiunea ZF Live. Acesta consideră că investitorii individuali, persoane fizice, trebuie aduşi mai aproape de bursă.
 
„Ca să poţi să faci o ofertă pe piaţa primară sau secundară trebuie să ai clienţi. Clienţii de retail, destul de puţini, sunt locali, având în vedere că sub 0,5% din populaţie investeşte la bursă. Datoria noastră este să încurajăm predispoziţia spre investire printr-o informare adecvată despre piaţa de capital“, a spus Lazăr.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO